facebook
 
 
 
 
ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ
ΔΕΛΤΙΟ
ΤΥΠΩΣΤΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΜΙΣΘΟΔΟΣΙΑΣ ΣΑΣ
 
ΠΣΓΑ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2008 - ΛΟΓΟΔΟΣΙΑ ΚΔΣ
 
 
 

 

Προς όλους τους

Γενικούς Αντιπροσώπους της ΟΕΛΜΕΚ.

 

Θέμα:  Παγκύπρια Συνδιάσκεψη Γενικών Αντιπροσώπων

19  Δεκεμβρίου  2008

 

Αγαπητές συναδέλφισσες,

Αγαπητοί συνάδελφοι,

 

Το Κ.Δ.Σ. της Οργάνωσής μας σας καλεί στην Τακτική Παγκύπρια Συνδιάσκεψη των Γενικών Αντιπροσώπων, που θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή, 19 Δεκεμβρίου 2008 στις 9.30π.μ., στη Δημοσιογραφική Εστία, στη Λευκωσία. 

Παρακαλείστε να είστε ΟΛΟΙ παρόντες στην προκαθορισμένη ώρα έναρξης. Σας πληροφορούμε ότι η Διεύθυνση Μέσης Εκπαίδευσης έχει παραχωρήσει άδεια απουσίας στους Γενικούς Αντιπροσώπους, για να μπορέσουν να παραστούν στις εργασίες της Π.Σ.Γ.Α. 

Τα θέματα με τα οποία θα ασχοληθεί η Παγκύπρια Συνδιάσκεψη Γενικών Αντιπροσώπων είναι τα εξής: 

  1. Απολογισμός του ΚΔΣ από την Πρόεδρο.
  2. Έγκριση προϋπολογισμού οικονομικού έτους 2009.
  3. Πορεία Εκπαιδευτικής Μεταρρύθμισης.  Χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των κεφαλαίων της Εκπαιδευτικής Μεταρρύθμισης.
  4. Προϋπηρεσιακή Επιμόρφωση.
  5. Επιθεωρητισμός: Στάση και συμπεριφορά Επιθεωρητών.
  6. Συνθήκες εργασίας.

    Οδοιπορικά για εκπαιδευτικούς που υπηρετούν εκτός έδρας.

    Άδεια μητρότητας ενός έτους – Γονική άδεια.

    Αναγνώριση ως συντάξιμης της προϋπηρεσίας εκπαιδευτικών σε ιδιωτικά και δημόσια σχολεία και αναγνώριση υπηρεσίας εκπαιδευτικών με προϋπηρεσία σε ιδιωτικά φροντιστήρια και Κ.Ι.Ε.
  7. Εφαρμογή του θεσμού των τετραμήνων.
  8. Φάκελοι Εκπαιδευτικών.
  9. Αθλητικό – Μουσικό Σχολείο (Λύκειο και Γυμνάσιο).
  10. Ψήφισμα Εκπαιδευτικών που πολέμησαν το 1974.

 

Η  Πρόεδρος                                                            Ο  Γεν.  Γραμματέας 

Ελένη Σεμελίδου                                                       Κώστας Χατζησάββας



Λευκωσία,  5  Δεκεμβρίου  2008.

Αρ. πρωτ.  ΠΣΓΑ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2008( ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΓΕΝΙΚΩΝ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΩΝ)

 

Τ.Κ. 22159, 1518 ΛΕΥΚΩΣΙΑ
ΤΗΛ. 22- 378480 , 22-379590
ΦΑΞ. 22-379430, 22-379550
E-MAIL: info@oelmek.com.cy




 

 

ΛΟΓΟΔΟΣΙΑ ΤΟΥ

ΚΕΝΤΡΙΚΟΥ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ ΟΕΛΜΕΚ

ΣΤΗΝ Π.Σ.Γ.Α. ΤΗΣ 19Ης ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2008

  

Το νέο Κεντρικό Διοικητικό Συμβούλιο της Οργάνωσης μας προέκυψε μέσα από τις εκλογές της 28ης Μαΐου 2008. Στις 17 Ιουνίου 2008 καταρτίστηκε σε σώμα με την εξής σύνθεση:

 

Πρόεδρος: Ελένη Σεμελίδου

Αντιπρόεδρος: Παρασκευάς Σαμάρας

Γραμματέας: Κώστας Χατζησάββας

Ταμίας: Ζαχαρίας Παπαζαχαρίου

Οργανωτικός Γραμματέας: Θέμης Πολυβίου

Βοηθός Γραμματέας: Ελευθερία Θεοδώρου

Βοηθός Ταμίας: Σωτήρης Χαραλάμπους

 

Μέλη του Κ.Δ.Σ. είναι οι Στέφανος Πέτρου, Ανδρέας Σοφόκλης, Αλκίνος Λαζάρου, Γεώργιος Διάκος, Λευτέρης Αριστείδου, Δημήτρης Διαμαντής, Μάρω Ροϊδη, Μιχάλης Ιερείδης, Κυριάκος Κυριάκου, Σπύρος Φωτίου, Στέλιος Παπανικολάου, Κυριάκος Σαμάρας, Ειρήνη Ασίκκαλη και Παντελής Νικολαϊδης.

 

Στην υπό λογοδοσία περίοδο το Κ.Δ.Σ. συνήλθε σε 12 συνεδρίες. 

Τα σημαντικότερα ζητήματα που απασχόλησαν το Κ.Δ.Σ. την περίοδο Ιουνίου – Δεκεμβρίου 2008 είναι τα εξής:

 

Πορεία υλοποίησης Εκπαιδευτικής Μεταρρύθμισης 

Η πορεία της προώθησης και υλοποίησης της Εκπαιδευτικής Μεταρρύθμισης κινείται με αργούς ρυθμούς.  Στην υπό εξέταση περίοδο συστάθηκαν με απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου, στις 11 Ιουλίου 2008, το Επιστημονικό Συμβούλιο και η Επιτροπή για τα Αναλυτικά προγράμματα. Ενώ στην πρώτη Επιτροπή η Οργάνωσή μας αντιπροσωπεύονταν στη δεύτερη αποκλείσθηκε. Μετά από συντονισμένες και έντονες ενέργειες της Οργάνωσής μας έγινε κατορθωτό να εκπροσωπηθούν στην Επιτροπή για τα Αναλυτικά Προγράμματα και οι τρεις Εκπαιδευτικές Οργανώσεις. Χτες μας παραδόθηκε το κείμενο της Επιτροπής που αφορά στους στόχους και τη φιλοσοφία των Αναλυτικών Προγραμμάτων και θα τοποθετηθούμε επί του κειμένου μέχρι τις 16/1 πριν τη συζήτηση στα Συμβούλια Παιδείας. Δυστυχώς μόνο σε μια συνεδρίαση παραστήκαμε, ενώ ήδη η Επιτροπή είχε προχωρήσει στο έργο της. Τα μεγάλα ζητήματα της μεταρρύθμισης, όπως ενδοϋπηρεσιακή επιμόρφωση, αξιολόγηση, βελτίωση της αποτελεσματικότητας του Ενιαίου Λυκείου, αυτονόμηση των σχολικών μονάδων δεν έχουν προχωρήσει.

 

Στο Επιστημονικό Συμβούλιο  έχουμε καταθέσει τις βασικές αρχές για την ενδοϋπηρεσιακή επιμόρφωση, η οποία καλύπτει όλες τις κατηγορίες των εκπαιδευτικών και αναμένεται η τοποθέτηση του Υπουργείου Παιδείας, μετά την ολοκλήρωση της συζήτησης στο Ε.Σ, γιατί σημεία των θέσεων που έθεσε η Οργάνωσή μας απαιτούν πολιτικές αποφάσεις.

Για ενίσχυση της εκπροσώπησής μας στην επιτροπή για τα Αναλυτικά Προγράμματα, το ΚΔΣ αποφάσισε τη σύσταση ειδικής συμβουλευτικής επιτροπής και ζήτησε τη συμμετοχή από τη βάση των καθηγητών. Ήδη αριθμός συναδέλφων έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον και η επιτροπή έχει συσταθεί.

 

Στόχοι της χρονιάς 

Η Οργάνωση αντέδρασε στην πρώτη εγκύκλιο που απέστειλε το ΥΠΠ σχετικά με τον πρώτο υπό έμφαση στόχο, σε σχέση με το θέμα της μετάβασης εκπαιδευτικών και μαθητών στις κατεχόμενες περιοχές. Μετά τις αντιδράσεις μας το ΥΠΠ διευκρίνησε ότι ΔΕΝ επιτρέπει την οργανωμένη μετάβαση εκπαιδευτικών και μαθητών στα κατεχόμενα. Επίσης το ΥΠΠ προχώρησε στη σύσταση επιτροπής διαχείρισης του στόχου με τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών οργανώσεων. Παράλληλα η Οργάνωση συμμετέχει και στην επιτροπή διαχείρισης και του δεύτερου στόχου.

  

Επιμόρφωση νεοεισερχομένων εκπαιδευτικών- Εισαγωγική Επιμόρφωση 

Στα θετικά της περιόδου μπορεί να θεωρηθεί η απόφαση για την έναρξη της Εισαγωγικής Επιμόρφωσης για τους νεοεισερχόμενους συναδέλφους, η οποία όμως φαίνεται ότι δεν απέδωσε τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Θεωρούμε την εφαρμογή του νέου θεσμού ως ένα θετικό βήμα στη θεσμοθέτηση ενός ολοκληρωμένου θεσμικού πλαισίου ενδοϋπηρεσιακής επιμόρφωσης όλων των βαθμίδων των εκπαιδευτικών. Για το θέμα αυτό η Οργάνωσή μας έχει διαβιβάσει στο ΥΠΠ τις εξής βασικές παρατηρήσεις και εισηγήσεις:

 

  1. Η θέση της ΟΕΛΜΕΚ είναι ότι αποδέχεται για φέτος τη διαδικασία της απογευματινής επιμόρφωσης, παρά τις γραπτές δεσμεύσεις του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού για το ότι η επιμόρφωση θα γίνεται μόνο σε διδακτικό χρόνο, ως μεταβατικό στάδιο. Η παραχώρηση αυτή εκ μέρους των εκπαιδευτικών έγινε αποκλειστικά και μόνο, για να γίνει δυνατόν να λειτουργήσει από φέτος ο θεσμός. Η σαφής θέση της Οργάνωσής μας είναι ότι, από τη σχολική χρονιά 2009-2010 η επιμόρφωση αυτή θα πρέπει να πραγματοποιείται σε διδακτικό χρόνο, όπως και κάθε πρόγραμμα υποχρεωτικής επιμόρφωσης.    
  2. Το επίδομα των δέκα (10) ευρώ για κάθε διδακτική περίοδο για τα απογευματινά σεμινάρια των υπό επιμόρφωση εκπαιδευτικών  είναι εξαιρετικά χαμηλό. Το επίδομα θα μπορούσε τουλάχιστον  να  ήταν διπλάσιο.

 

Η επέκταση της εργαστηριοποίησης των πέντε ειδικοτήτων (Βιολογία –          Χημεία – Φυσική – Πληροφορική – Τεχνολογία)

Σε σχέση με την εργαστηριοποίηση δυστυχώς το Υπουργείο Παιδείας δεν έχει προχωρήσει ουσιαστικά το θέμα. Επισημαίνουμε ότι η εργαστηριοποίηση είναι απαίτηση και αίτημα που έχει καθαρά παιδαγωγική και μαθησιακή αξία και δίνει τη δυνατότητα για καλύτερη εξατομικευμένη εκπαίδευση του μαθητή και στηρίζει ουσιαστικά τη χρήση των εργαστηρίων και του πειράματος. 

Η υπόσχεση του Υπουργείου Παιδείας για εφαρμογή της εργαστηριοποίησης του μαθήματος της Βιολογίας και στην Α΄Λυκείου δεν υλοποιήθηκε, πράγμα το οποίο προκάλεσε την άμεση αντίδραση της Οργάνωσής μας στον Υπουργό Παιδείας και θέσαμε το θέμα και σε δημοσιογραφική διάσκεψη.  Σχετικά με το μάθημα της Βιολογίας έχουμε έρθει σε συμφωνία με τη ΔΜΕ για έναρξη επιμορφωτικών  σεμιναρίων για τους καθηγητές (Λυκείου) της Βιολογίας, από τον Ιανουάριο του 2009, για το Interface, με πίστωση δύο περιόδων. 

Σε σχέση με τα μαθήματα της Πληροφορικής και της Τεχνολογίας η απόφαση του Υπουργείου για εργαστηριοποίηση μόνο δέκα σχολείων, μάλιστα σε πιλοτική βάση, όπως αναφέρει η απόφαση, δεν μπορεί να είναι ικανοποιητική.  Ο  εμπαιγμός δε του Υπουργείου Παιδείας κορυφώνεται, όταν περιλαμβάνει στον κατάλογο των δέκα σχολείων και σχολεία στα οποία ήδη είναι εργαστηριοποιημένα τα δύο μαθήματα (Γυμνάσιο Πολεμίου, Γυμνάσιο Αγρού κ.ά.) λόγω του μικρού αριθμού μαθητών σε αυτά. 

Ήδη στον Υπουργό Παιδείας έχει τεθεί και το αίτημα για την εργαστηριοποίηση του μαθήματος και άλλων ειδικοτήτων. 

Παρόλο που η ΟΕΛΜΕΚ πιστεύει ότι στο θέμα της εργαστηριοποίησης το Υπουργείο Παιδείας θα μπορούσε να  προχωρήσει σε περαιτέρω βήματα, εντούτοις είναι έτοιμη να καταθέσει τις απόψεις της σε συνεργασία με τους Συνδέσμους, στην επιτροπή αναμόρφωσης των αναλυτικών προγραμμάτων.

 

Η αναβάθμιση της κλίμακας των Διευθυντών και η απαλλαγή τους από διδακτικά καθήκοντα 

Οι βασικοί λόγοι που προκαλούν γενικά την απουσία ενδιαφέροντος για προαγωγή στη θέση του Διευθυντή είναι το βάρος των ευθυνών της θέσης, η αναντιστοιχία του τεράστιου έργου που επιτελεί και των ευθυνών που αναλαμβάνει ο διευθυντής και της μισθολογικής κλίμακας που του παρέχει το σχετικό σχέδιο υπηρεσίας καθώς και η απουσία αναγνώρισης του σημαντικού ρόλου του από το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού. 

Οι ευθύνες των διευθυντών είναι τεράστιες: διοίκηση της σχολικής μονάδας, αξιολόγηση του εκπαιδευτικού προσωπικού, επικοινωνία με μια σειρά άλλων αρχών (Υπουργεία, Σχολική Εφορεία, Αστυνομία, Δημοτικές – Κοινοτικές αρχές, Εκκλησιαστικές αρχές, Σύνδεσμο Γονέων και πολλές άλλες), πειθαρχικός έλεγχος προσωπικού και μαθητών κ.ά.

Η Οργάνωσή μας έχει ήδη καταθέσει στον Υπουργό Παιδείας τις θέσεις της για το ζήτημα σε συνάντηση που είχε μαζί του στις 17 Οκτωβρίου 2008. Με το έγγραφο της η ΟΕΛΜΕΚ ζητά την αναβάθμιση της κλίμακας του Διευθυντή, την απαλλαγή του από διδακτικά καθήκοντα, την παραχώρηση επιδόματος και άλλων διευκολύνσεων για τους διευθυντές που υπηρετούν σε σχολεία απομακρυσμένα. 

Σημειώνεται ότι ο Υπουργός Παιδείας είχε υποσχεθεί διάλογο με την ΟΕΛΜΕΚ για την επίλυση του προβλήματος που δημιουργείται κατά τα τελευταία χρόνια με τις κενές θέσεις των διευθυντών και ολοκλήρωση της συζήτησης μέχρι τις 15 Νοεμβρίου 2008. Δυστυχώς  κληθήκαμε, για να συζητήσουμε το θέμα, προ δύο ημερών, όταν ήδη είχαν προκηρυχθεί οι νέες θέσεις των Διευθυντών. Καταθέσαμε έντονα τη θέση μας ότι οι Διευθυντές από την επόμενη σχολική χρονιά θα πρέπει να απαλλαγούν από τα διδακτικά τους καθήκοντα και να προχωρήσει άμεσα η αναβάθμιση της θέσης. Το θέμα θα συζητηθεί στη ΜΙΤΕΠΕΫ αμέσως μετά τις διακοπές των Χριστουγέννων, όπως υποσχέθηκε η Γενική Διευθύντρια. 

Θα ήταν παράλειψη μας η μη αναφορά στο γεγονός ότι, μετά από πολλές προσπάθειες και επιμονή της ΟΕΛΜΕΚ και παρά τις διάφορες αντιδράσεις, το Υπουργείο Παιδείας προχώρησε στην προκήρυξη των 19 κενών θέσεων των Διευθυντών, οι οποίες στις αρχές Οκτωβρίου 2008 πληρώθηκαν.

 

Η αύξηση των μονίμων θέσεων για απορρόφηση του τεράστιου αριθμού των συμβασιούχων 

Η ύπαρξη μεγάλου αριθμού συμβασιούχων και εκτάκτων, γύρω στους 1100 καθηγητές, δηλαδή ο ένας στους πέντε είναι έκτακτος ή συμβασιούχος, δημιουργεί τεράστια προβλήματα στη στελέχωση των σχολείων. 

Το γεγονός ότι έχουμε ένα τέτοιο αριθμό μετακινούμενου εκπαιδευτικού προσωπικού δημιουργεί τεράστια προβλήματα στη λειτουργία του εκπαιδευτικού μας συστήματος και δυσκολίες στον προγραμματισμό της σχολικής εργασίας. 

Στην τελευταία μας συνάντηση ο Υπουργός Παιδείας δεσμεύτηκε ότι σε δυο χρόνια θα περιοριστεί δραστικά ο αριθμός των συμβασιούχων με τη μονιμοποίηση  300 συμβασιούχων το 2009 και κατά την επόμενη χρονιά 2010  άλλων 300. 

Στόχος της Οργάνωσης είναι  ο αριθμός των εκτάκτων να περιοριστεί σ’ ένα λογικό αριθμό συμβασιούχων, που θα καλύπτουν αναπληρώσεις καθηγητών για λόγους υγείας, τοκετού, εκπαιδευτικών αδειών, αποσπάσεων κ.ά.

 

Προϋπηρεσιακή  

Μέσα στα πλαίσια της επιμόρφωσης εφαρμόζεται παράλληλα με την Εισαγωγική Επιμόρφωση και ο θεσμός της Προϋπηρεσιακής Επιμόρφωσης. Το όλο πρόγραμμα της Προϋπηρεσιακής Κατάρτισης τελεί υπό την ευθύνη του Πανεπιστημίου Κύπρου για δεύτερη χρονιά και στο τέλος της χρονιάς αυτής θα τύχει αξιολόγησης από εγνωσμένου κύρους Ευρωπαϊκό Πανεπιστημιακό Ίδρυμα και ήδη έχουν προχωρήσει προς αυτή την κατεύθυνση. 

Η ΟΕΛΜΕΚ παρακολουθεί στενά το όλο πρόγραμμα και προσδοκά σε επιπλέον βελτιώσεις έτσι ώστε:

  1. Οι επιμορφούμενοι εκπαιδευτικοί να παρακολουθούν όλα τα μαθήματα στην πόλη τους.
  2. Η τοποθέτηση ή διορισμός των υπό επιμόρφωση εκπαιδευτικών να γίνεται όσο το δυνατόν πλησιέστερα προς τη μόνιμη κατοικία τους, όπως έγινε και φέτος ύστερα από συνεχείς και πολλές προσπάθειες προς την ΕΕΥ.
  3. Βελτίωση των συνθηκών μάθησης περιορίζοντας τις υπερβολικές εργασίες και τις ενδιάμεσες εξετάσεις που απαιτεί το όλο πρόγραμμα. 

Δυστυχώς και φέτος παρατηρήθηκε το φαινόμενο πανεπιστημιακοί να μη συμπεριφέρονται με τον αρμόζοντα τρόπο, γεγονός που προκάλεσε την άμεση αντίδραση της Οργάνωσης και έντονες παραστάσεις τόσο προς τον Υπουργό Παιδείας όσο και προς τον υπεύθυνο του προγράμματος καθηγητή κ. Κωνσταντίνο Χρίστου. 

Η ΟΕΛΜΕΚ σε συνάντηση που είχε με τον Υπουργό Παιδείας έθεσε τα προβλήματα και τις απόψεις της για την προϋπηρεσιακή κατάρτιση. Ο Υπουργός, αναγνωρίζοντας τα προβλήματα, δεσμεύτηκε ότι θα παρέμβει για τη βελτίωση του περιεχομένου του προγράμματος και των συνθηκών λειτουργίας του, ώστε να ανταποκρίνεται και στις ανάγκες του προγράμματος αλλά και να βελτιωθούν οι συνθήκες παρακολούθησης των επιμορφούμενων εκπαιδευτικών. 

Νοείται βέβαια ότι η Οργάνωσή μας κατέβαλλε, καθόλη τη διάρκεια της Προϋπηρεσιακής Επιμόρφωσης, συνεχείς προσπάθειες προς βελτίωση του όλου προγράμματος και σε αρκετές περιπτώσεις το αποτέλεσμα ήταν θετικό.

 

Έχει αποφασιστεί η εφαρμογή του Υπεύθυνου Τμήματος στην Α΄ Γυμνασίου τη σχολική χρονιά 2008-2009, και αίτημά μας είναι όπως επεκταθεί και ολοκληρωθεί ο θεσμός και στη Β΄ Γυμνασίου το 2009-2010.

Με τη νέα σχολική χρονιά ένα αίτημα της ΟΕΛΜΕΚ, το οποίο χρονολογείται εδώ και έξι χρόνια και αφορά την ολοκλήρωση της εφαρμογής του υπεύθυνου τμήματος στο γυμνασιακό κύκλο, ικανοποιείται μερικώς με την επέκταση του θεσμού για φέτος και στην Α΄ Γυμνασίου. Αναμένουμε ότι ο Υπουργός Παιδείας θα τηρήσει την υπόσχεση που έχει δώσει στην Οργάνωσή μας στη συνάντηση που είχαμε στις 27/10/2008 και θα προχωρήσει στην ολοκλήρωση της εφαρμογής του θεσμού με την επέκτασή του και στη Β΄ Γυμνασίου από την επόμενη σχολική χρονιά. 

 

Σχολεία Ζώνης Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας 

Η ένταξη ενός ακόμη σχολείου στο θεσμό της Ζώνης Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας (Γυμνάσιο Φανερωμένης Λάρνακας) είναι θετικό βήμα που ανεβάζει τον αριθμό των σχολείων που λειτουργούν με το καθεστώς αυτό σε τέσσερα, όσα δηλαδή ήταν και το 2002. Η ΟΕΛΜΕΚ, όμως, επισημαίνει ότι υπάρχουν ακόμη σχολεία με σοβαρά προβλήματα τα οποία ήδη θα έπρεπε να είχαν ενταχθεί στο θεσμό των ΖΕΠ.  Ο Υπουργός Παιδείας, μετά από τα διαβήματα της ΟΕΛΜΕΚ δεσμεύτηκε για την επέκταση του θεσμού σε άλλα τέσσερα σχολεία από την επόμενη σχολική χρονιά.

 

Μέτρα για την ομαλή ένταξη των αλλόγλωσσων μαθητών 

Η απόφαση του ΥΠΠ για εφαρμογή μέτρων για την ομαλή ένταξη των αλλόγλωσσων μαθητών είναι ένα θετικό βήμα.  Είναι άμεση αναγκαιότητα όμως από τη νέα σχολική χρονιά το πρόγραμμα να επεκταθεί και να καλύπτει  το σύνολο των αλλόγλωσσων μαθητών. Η ΟΕΛΜΕΚ αποδέχτηκε την πιλοτική εφαρμογή του και αναμένει ότι με τη νέα σχολική χρονιά το ΥΠΠ θα υλοποιήσει τη δέσμευσή του για επέκταση του θεσμού, ώστε να καλύπτονται όλοι οι αλλόγλωσσοι μαθητές.

 

Σχολική βία 

Συστάθηκε από το ΥΠΠ Επιτροπή για τη σχολική βία και σε πρόσφατη συνεδρία του Συμβουλίου Δημοτικής και Μέσης Εκπαίδευσης παρουσιάστηκε η σχετική Έκθεση. 

Λόγω της σοβαρότητας του προβλήματος που καθημερινά γίνεται εντονότερο και τα κρούσματα σχολικής βίας και αντικοινωνικής συμπεριφοράς σε βάρος των συναδέλφων αυξάνονται ραγδαία, η Οργάνωση στη συγκεκριμένη Συνεδρία απαίτησε από τον Υπουργό Παιδείας και Πολιτισμού να δηλώσει ποια από τα μέτρα που εισηγείται η Επιτροπή είναι έτοιμο το Υπουργείο του να υλοποιήσει. Ο Υπουργός, εξήγγειλε  για φέτος το διορισμό κάποιων επιτροπών για τη διαχείριση της παραβατικότητας στα σχολεία. Τα υπόλοιπα θα συζητηθούν σε επίπεδο Υπουργικού Συμβουλίου. 

Η παραβατικότητα στα σχολεία για την Οργάνωσή μας είναι  μείζον ζήτημα, όπως είναι μείζον και για την κοινωνία. Αναμένουμε ότι, μετά από διάλογο που θα έχουμε με το Υπουργείο ως άμεσα ενδιαφερόμενοι και εμπλεκόμενοι στον τομέα της πρόληψης, θα ληφθούν άμεσα εκείνα τα πρακτικά μέτρα που εισηγείται η Οργάνωση καθώς και όσα  περιλαμβάνονται στην έκθεση Καπαρδή, που θα αμβλύνουν το πρόβλημα της σχολικής βίας, γιατί πραγματικά δεν υπάρχει καμιά δικαιολογία για περαιτέρω καθυστέρηση. 

Η ΟΕΛΜΕΚ είναι αποφασμένη να στηρίξει την οποιαδήποτε απόφαση Κ.Σ σχετικά με το θέμα ως επίσης να προχωρήσει και στη λήψη μέτρων σε παγκύπρια βάση, εάν και εφόσον το ΥΠΠ. κωλυσιεργεί στη λήψη προληπτικών ή και κατασταλτικών μέτρων για την αναχαίτιση της παραβατικότητας.

 

Κανονισμοί Μετακινήσεων Εκπαιδευτικών 

Θεωρούμε ότι είναι καιρός να θεσμοθετηθούν οι κανονισμοί μετακινήσεων των εκπαιδευτικών, οι οποίοι ήδη εφαρμόζονται από το 1999. Οι κανονισμοί αυτοί εξασφαλίζουν όχι μόνο την ισότιμη και δίκαιη αντιμετώπιση όλων των εκπαιδευτικών, αλλά υπηρετούν ταυτόχρονα και τις ανάγκες της εκπαίδευσης. Η Οργάνωση μας έθεσε στον Υπουργό Παιδείας το ζήτημα αυτό, όπως επίσης και την αναγκαιότητα να προχωρήσει η διαδικασία της σύνταξης Κανονισμών για τις τοποθετήσεις των εκτάκτων – συμβασιούχων, όπως επίσης και για τους   Βοηθούς Διευθυντές Α΄ και για τους Διευθυντές. Η Οργάνωση δεσμεύτηκε, μετά από συνάντηση με τον Υπουργό, να αποστείλει σχετικό προσχέδιο κανονισμών που αφορά τους έκτακτους και συμβασιούχους.

 

Επέκταση ορίου αφυπηρέτησης 

Η Οργάνωση προωθώντας την απόφαση της Π.Σ.Γ.Α. του Οκτωβρίου 2007, για την επέκταση του ορίου αφυπηρέτησης στο 63ο  σε προαιρετική βάση των συναδέλφων που δεν συμπληρώνουν τους απαραίτητους μήνες για πλήρη σύνταξη, απέστειλε σχετική επιστολή στον Υπουργό Οικονομικών. Σε συνάντηση που είχε η Γραμματεία της Οργάνωσής μας με το Γενικό Διευθυντή του Υπουργείου Οικονομικών στις 12 Δεκεμβρίου 2008, έθεσε το θέμα και ανταλλάγησαν απόψεις για τους τρόπους προώθησης του αιτήματος. Θα τεθούν υπόψη του ΚΔΣ όλες οι ενέργειες και θα ληφθούν οι αναγκαίες αποφάσεις.

 

Ανέγερση Κεντρικών Γραφείων της ΟΕΛΜΕΚ 

Το Κ.Δ.Σ. της Οργάνωσής μας υλοποιώντας σχετική απόφαση της Π.Σ.Γ.Α. προχώρησε στη σύσταση Ειδικής Επιτροπής για την προώθηση της ανέγερσης των Κεντρικών Γραφείων της ΟΕΛΜΕΚ. Ήδη η επιτροπή συναντήθηκε με τον Αρχιτέκτονα του έργου, με τον οποίο ανασκόπησαν τη μέχρι σήμερα πορεία. Η Επιτροπή είχε επίσης συνάντηση με την Επιτροπή του ΣΤΕΛΜΕΚ, με την οποία συζήτησε τους όρους στέγασης υποκαταστήματος και γραφείων του ΣΤΕΛΜΕΚ στο κτίριο της ΟΕΛΜΕΚ και τη χρηματοδότηση του έργου από το Συνεργατικό Ταμιευτήριο των Καθηγητών. Ήδη ο αρχιτέκτονας απέστειλε στην Οργάνωση τις εισηγήσεις του για το Οίκημα.

 

Σχέδιο Ιατροφαρμακευτικής Ασφάλισης των Καθηγητών 

Το Κ.Δ.Σ. προχώρησε άμεσα στη σύσταση Ειδικής Επιτροπής για την προώθηση της συνομολόγησης συμφωνίας με Ασφαλιστική Εταιρεία για την Ιατροφαρμακευτική κάλυψη των καθηγητών και των εξαρτωμένων τους. Η Οργάνωση προχώρησε στην προκήρυξη προσφορών τις οποίες ήδη έχει αξιολογήσει και έχει επιλέξει την προσφορά τριών Ασφαλιστικών Εταιρειών, οι οποίες θα τεθούν σε επόμενη συνεδρία του Κ.Δ.Σ. για επιλογή της προσφορότερης και πιο συμφέρουσας για τους καθηγητές. Είμαστε βέβαιοι ότι πολύ σύντομα το σχέδιο Ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης θα βρίσκεται στους Καθηγητικούς Συλλόγους.

 

Γνωστοποίηση των Εκθέσεων αξιολόγησης των εκπαιδευτικών που συντάσσονται από τους διευθυντές και τους επιθεωρητές – Θέμα Φακέλων   

Η Οργάνωσή μας έχει ήδη αναθέσει στο Νομικό της Σύμβολο το έργο της επεξεργασίας νομοθετικής πρότασης την οποία ήδη επεξεργάστηκε και η οποία θα προβλέπει:

  • Tη γνωστοποίηση των Εκθέσεων αξιολόγησης των εκπαιδευτικών που συντάσσονται από τους διευθυντές και τους επιθεωρητές
  • Άμεση γνωστοποίηση στους καθηγητές της βαθμολογίας τους χωρίς να απαιτείται αίτησή τους.
  • Νέο νομοθετικό πλαίσιο για τη διερεύνηση καταγγελιών κατά εκπαιδευτικών, με αποκλεισμό της διερεύνησης ανώνυμων καταγγελιών  και της διασφάλισης της ύπαρξης ενός υπηρεσιακού φακέλου για τους εκπαιδευτικούς

 

Επιθεώρηση 

Η Οργάνωση έχει ζητήσει από το Υπουργείο Παιδείας οι Επιθεωρητές να επιθεωρούν μόνο τους συναδέλφους που έχουν αξιολόγηση ή βρίσκονται στη διαδικασία μονιμοποίησης. Επίσης οι Επιθεωρητές θα πρέπει  να ενημερώνουν τα σχολεία που θα επισκεφθούν και ονομαστικά τους  καθηγητές που θα επιθεωρήσουν έγκαιρα. Ήδη ο Υπουργός Παιδείας αποδέχτηκε τη θέση της Οργάνωσης. Έντονη είναι η θέση της ΟΕΛΜΕΚ ότι, μέχρι την εφαρμογή του νέου σχεδίου αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και του εκπαιδευτκού έργου, οι Επιθεωρητές θα πρέπει πρωτίστως να ασκούν το  συμβουλευτικό τους ρόλο.

 

Άδειες εκπαιδευτικών 

Η Γραμματεία της Οργάνωσης συμφώνησε με τη Διεύθυνση Μέσης Εκπαίδευσης να γίνονται αποδεκτές από την Υπηρεσία οι ιατρικές βεβαιώσεις που δίνουν οι ιατροί μετά την εξέταση των παιδιών εκπαιδευτικών. Οι βεβαιώσεις θα γίνονται αποδεκτές και για τις μέρες που προηγούνται ή έπονται αργίας.  Αποδεκτές επίσης θα γίνονται και οι βεβαιώσεις των γιατρών, όταν εκπαιδευτικοί συνοδεύουν συγγενείς πρώτου βαθμού σε ιατρεία για λόγους υγείας. Οι άδειες αυτές θα λογίζονται στις δώδεκα μέρες που δικαιούνται οι εκπαιδευτικοί για σοβαρούς προσωπικούς ή οικογενειακούς λόγους. 

Με τη Διεύθυνση Μέσης Εκπαίδευσης συμφωνήθηκε επίσης η ρύθμιση των ζητημάτων που αφορούν τα αθλητικά απογεύματα και προπονήσεις. 

Η Οργάνωση επίσης διαμαρτυρήθηκε στη Διεύθυνση Μέσης Εκπαίδευσης για τη δημοσιοποίηση των συνολικών ημερών άδειας που πήραν οι καθηγητές. 

 

Διαμερίσματα Πάφου 

Η Οργάνωση διαπιστώνοντας ότι ο διαχειριστής των διαμερισμάτων της ΟΕΛΜΕΚ στην Πάφο δεν ανταποκρίθηκε στους όρους του συμβολαίου του και λαμβάνοντας υπόψη της τα πολλά παράπονα των συναδέλφων που τα χρησιμοποίησαν κατά τη διάρκεια της καλοκαιρινής περιόδου του 2008, προχώρησε στην προκήρυξη ενδιαφέροντος για εξεύρεση νέου διαχειριστή. Επίσης με απόφαση του ΚΔΣ συστάθηκε επιτροπή που παρακολουθεί το θέμα των υδραυλικών και άλλων σοβαρών προβλημάτων  που παρουσιάζουν τα διαμερίσματα, με στόχο την επιδιόρθωσή τους. Αναμένεται δε ότι πολύ σύντομα θα αρχίσουν οι εργασίες από τους ειδικούς για τις εν λόγω επιδιορθώσεις.

 

Λειτουργία Οργάνωσης 

Η Οργάνωσή μας προχώρησε στην πρόσληψη ακόμη μιας υπαλλήλου, για να ενισχύσει τη λειτουργικότητα των γραφείων της ΟΕΛΜΕΚ. 

Προχώρησε, επίσης, στην αναβάθμιση της Ιστοσελίδας της Οργάνωσης, την οποία έχει εμπλουτίσει με νέα δεδομένα. Η νέα ιστοσελίδα της Οργάνωσης προωθεί την άμεση και αμφίδρομη ενημέρωση. 

Καθιέρωσε την άμεση ηλεκτρονική ενημέρωση των μελών του Κ.Δ.Σ. και των προέδρων και γραμματέων των επαρχιακών συμβουλίων της ΟΕΛΜΕΚ με την αποστολή σ’ αυτούς επί καθημερινής βάσης όλου του αναγκαίου υλικού προς ενημέρωσή τους, για τα τρέχοντα θέματα. Ήδη άρχισαν οι απαραίτητες διαδικασίες για την ενημέρωση όλων των συναδέλφων μέσω του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. 

 

Διεθνείς σχέσεις  

Πέραν της συμμετοχής της Οργάνωσής μας σε Διεθνή Συνέδρια στο πλαίσιο της Πανευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Οργανώσεων (EΤUCE), έχουμε αποφασίσει την από κοινού πραγματοποίηση συνεδρίου με την Οργάνωση Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης της Ελλάδας (ΟΛΜΕ) με θέματα που αφορούν κεφάλαια της Εκπαιδευτικής Μεταρρύθμισης. Το Συνέδριο θα πραγματοποιηθεί στην Κύπρο.

 

Συναντήσεις με Συνδέσμους Καθηγητών ΟΕΛΜΕΚ 

Η Γραμματεία της Οργάνωσής μας συνάντησε σχεδόν όλους τους Συνδέσμους, συζήτησε και αντάλλαξε απόψεις μαζί τους για επίλυση των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν. Αξίζει να συμειωθεί ότι η Οργάνωσή μας, μετά από αίτημά τους και μέσα στο πλαίσιο του ενδιαφέροντός  και της πολιτικής μας για την όσο το δυνατόν μεγαλύτερη στήριξη όλων των ειδικοτήτων των εκπαιδευτικών, συνόδευσε εκπροσώπους Συνδέσμων στο ΥΠΠ για συζήτηση θεμάτων που τους αφορούσαν.

 

Εκδόσεις 

Η Γραμματεία αποφάσισε να προχωρήσει στην έκδοση βιβλιαρίου που να εμπεριέχει πολλές πληροφορίες για τους καθηγητές, όπως ταμείο αλληλοβοήθειας, ταμείο ευημερίας, οδοιπορικά εντός της πόλης κτλ.  Αναμένουμε δε σε σύντομο χρονικό διάστημα να είναι έτοιμο, για να δοθεί στους καθηγητές. 

Αναμένεται, μετά τις διακοπές των Χριστουγέννων, να κυκλοφορήσει το ενημερωτικό έντυπο της ΟΕΛΜΕΚ «Το Βήμα», καθώς επίσης και πριν το τέλος της σχολικής χρονιάς το περιοδικό «Παρουσία».

 

Κατανομή των θέσεων προαγωγών για τους Βοηθούς Διευθυντές 

Η προκήρυξη των νέων θέσεων προαγωγών για τους Β.Δ προκάλεσε δικαιολογημένες αντιδράσεις από συγκεκριμένους κλάδους. Η Οργάνωση διαμαρτυρήθηκε έντονα προς τη ΔΜΕ, η οποία δεσμεύτηκε να γίνουν διορθωτικές κινήσεις μέσα από τις συνεπακόλουθες θέσεις προκειμένου να αρθούν οι αδικίες. Είναι γνωστό ότι η κατανομή προκύπτει μέσα από μια φόρμουλα η οποία προήλθε, μετά από απόφαση της ΠΣΓΑ πριν από δυο χρόνια. Διαπιστώνουμε ότι η φόρμουλα έχει τρωτά σημεία έτσι ώστε η κατανομή να στηρίζεται και σε άλλα μη μετρήσιμα ή και υποκειμενικά κριτήρια. Η φόρμουλα χρήζει άμεσης μελέτης για αναθεώρηση,  ή τροποποίησή της έτσι ώστε να μη δημιουργεί αδικίες σε βάρος οποιασδήποτε ειδικότητας. Το ΚΔΣ της Οργάνωσης προχώρησε άμεσα στη σύσταση διακινησιακής επιτροπής για μελέτη της υφιστάμενης φόρμουλας και υποβολή εισηγήσεων για βελτίωσή της. 

 

Εισδοχή στο Πανεπιστήμιο Κύπρου με διεθνείς εξετάσεις (GCE) 

Η Οργάνωση, τόσο σε συνάντηση με τον ΥΠΠ όσο και στα Συμβούλια Παιδείας, επαναβεβαίωσε τη θέση της για μη αποδοχή του δικαιώματος εισδοχής στα Πανεπιστήμια Κύπρου αριθμού μαθητών ιδιωτικών σχολών με διεθνείς εξετάσεις. Ταυτόχρονα καταθέσαμε την άποψή μας για ανάγκη έναρξης διαλόγου για αλλαγή του συστήματος εισδοχής στα Πανεπιστήμια, ώστε το δημόσιο σχολείο να μπορέσει να απαλλαγεί από τον εξετασιοκεντρικό του χαρακτήρα και να μετατραπεί σε ένα ανθρώπινο, δημοκρατικό σχολείο ανοικτό για όλους. Το ΥΠΠ δεν τοποθετήθηκε επί του θέματος και αναμένεται σύντομα η θέση του σύμφωνα με τη δέσμευση του Υπουργού Παιδείας.

 

Αγαπητές συναδέλφισσες και αγαπητοί συνάδελφοι, 

Κατά την πρώτη εξαμηνία το νέο Κ.Δ.Σ.  ανέπτυξε μια σημαντική δραστηριότητα και διαχειρίστηκε, τόσο τα τρέχοντα και καθημερινά προβλήματα των εκπαιδευτικών και της εκπαίδευσης, όσο και τα σημαντικά ζητήματα που τίθενται στο πλαίσιο της Εκπαιδευτικής Μεταρρύθμισης. Σίγουρα τα μεγάλα προβλήματα της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών παραμένουν ανοικτά, για αυτό χρειάζεται η εγρήγορση και η συστράτευση τόσο του συνόλου των Γενικών Αντιπροσώπων της Οργάνωσής μας όσο και της βάσης των καθηγητικού κόσμου.  

Η προσπάθεια από τη μια της διασφάλισης και της αναβάθμισης του Δημόσιου Σχολείου και της Δημόσιας Εκπαίδευσης και από την άλλη του κύρους και της αξιοπρέπειας των καθηγητών είναι συνεχής και αδιάκοπη. Θεωρούμε όμως ότι η ΟΕΛΜΕΚ αποτελεί διαχρονικά τον βασικό εκπαιδευτικό εταίρο που τα υπερασπίζεται με συνέπεια και σταθερότητα. 

Βρισκόμαστε κύριε Υπουργέ στον ίδιο κοινό αγώνα για τη στήριξη του δημόσιου σχολείου, των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Δεν θέλουμε τις άγονες αντιπαραθέσεις. Όμως τα κεφάλαια της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης πρέπει να συνδιαμορφώνονται μαζί με τις εκπαιδευτικές οργανώσεις αν πραγματικά επιθυμούμε την ουσιαστική υλοποίησή της. 

Αγαπητοί συνάδελφοι είμαι στη διάθεσή σας να απαντήσω σε κάθε διευκρινιστική σας ερώτηση επί του απολογισμού του Κ.Δ.Σ. Είμαι έτοιμη, να ακούσω με προσοχή την εποικοδομητική σας κριτική, αναγκαία για τη βελτίωση ακόμη περισσότερο της δουλειάς και του έργου που επιτελεί το Κ.Δ.Σ. της Οργάνωσής μας.

 

Σας Ευχαριστώ.

 
 
ΑΙΤΗΣΗ ΓΙΑ ΕΝΟΙΚΙΑΣΗ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΩΝ