facebook
 
 
 
 
ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ
ΔΕΛΤΙΟ
ΤΥΠΩΣΤΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΜΙΣΘΟΔΟΣΙΑΣ ΣΑΣ
 
ΛΟΓΟΔΟΣΙΑ ΤΟΥ Κ. Δ.Σ ΤΗΣ ΟΕΛΜΕΚ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΔΗΜΗΤΡΗ ΤΑΛΙΑΔΩΡΟ ΣΤΗΝ Π.Σ.Γ.Α. ΤΗΣ 21ης ΙΟΥΝΙΟΥ 2012
 
 
 
 
Ημερομηνία: 21-06-2012

 

 

 

ΛΟΓΟΔΟΣΙΑ ΤΟΥ Κ. Δ.Σ  ΤΗΣ ΟΕΛΜΕΚ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΔΗΜΗΤΡΗ ΤΑΛΙΑΔΩΡΟ

ΣΤΗΝ Π.Σ.Γ.Α. ΤΗΣ 21ης ΙΟΥΝΙΟΥ 2012

Εκ μέρους του Κεντρικού Διοικητικού Συμβουλίου της Οργάνωσής μας σας καλωσορίζω στην Τακτική Συνεδρία της Παγκύπριας Συνδιάσκεψης των Γενικών Αντιπροσώπων.

 

Το νέο Κεντρικό Διοικητικό Συμβούλιο της Οργάνωσής μας προέκυψε μέσα από τις εκλογές της 17ης Μαΐου 2011. Στις 9 Ιουνίου 2011 καταρτίστηκε σε σώμα με την εξής σύνθεση:

 

Πρόεδρος: Δημήτρης Ταλιαδώρος

Αντιπρόεδρος: Ελένη Σεμελίδου

Γραμματέας: Θέμης Πολυβίου

Ταμίας: Γιάννης Νικολαΐδης

Οργανωτικός Γραμματέας: Κώστας Χατζησάββας

Βοηθός Γραμματέας: Ελευθερία Θεοδώρου

Βοηθός Ταμίας: Σωτήρης Χαραλάμπους

 

Μέλη του Κ.Δ.Σ. είναι οι Λεύκιος Λευκίου, Ευαγόρας Παπαγιάννης, Δημήτρης Παπανικολάου, Αλκίνος Λαζάρου, Γιώργος Γιαλλούρης, Χρίστος Βαλανίδης, Κυριάκος Κυριάκου, Ρένα Γιαβρή, Σιμάκης Συμεού, Στέλιος Παπανικολάου, Βασίλης Κίττος, Κώστας Κύρου, Παντελής Νικολαΐδης και Χρύσω Συρίμη-Σκίτσα.

 

Στην υπό λογοδοσία περίοδο το Κ.Δ.Σ. συνήλθε σε 22 συνεδρίες, ενώ η Γραμματεία της Οργάνωσης συνήλθε σε 66 συνεδρίες.

 

Τα σημαντικότερα ζητήματα που απασχόλησαν το Κ.Δ.Σ. την περίοδο Ιουνίου – 2011 Ιουνίου 2012 είναι τα εξής:

 

Πορεία υλοποίησης Εκπαιδευτικής Μεταρρύθμισης

Η πορεία της προώθησης και υλοποίησης της Εκπαιδευτικής Μεταρρύθμισης δεν κινείται με ικανοποιητικούς ρυθμούς. Γι αυτό και η Οργάνωσή μας δεν μπορεί να αισθάνεται ικανοποιημένη από τους ρυθμούς υλοποίησής της. Μάλιστα υπήρξαν και κάποιες αρνητικές εξελίξεις για τις  οποίες θα αναφερθούμε πιο κάτω.

 

Θέση της Οργάνωσής μας είναι ότι απαραίτητες προϋποθέσεις, για να προχωρήσουμε στην εφαρμογή των νέων αναλυτικών προγραμμάτων είναι: Να προηγηθεί η σχετική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, να συμφωνηθεί το νέο Ωρολόγιο Πρόγραμμα και τα Προγράμματα Σπουδών και να ετοιμαστεί/συμφωνηθεί το νέο διδακτικό υλικό που θα χρησιμοποιηθεί στη διδακτική πράξη.

Κατά την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς η Οργάνωσή μας διαπίστωσε σαφείς παραβιάσεις των πιο πάνω προϋποθέσεων. Ενδεικτικά αναφέρω την προσπάθεια του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού να προχωρήσει σε πλήρη εφαρμογή των νέων αναλυτικών στο μάθημα της Γλώσσας στην Α΄ Γυμνασίου,  αλλαγή της διάταξης της διδακτέας ύλης στο μάθημα της Ιστορίας στη Β΄ Γυμνασίου και η εισαγωγή νέου βιβλίου στο μάθημα των Θρησκευτικών στην Α΄ Γυμνασίου. Σε συνεργασία με τους οικείους Συνδέσμους (ΣΕΚΦ και Σύνδεσμο Θεολόγων) η Οργάνωσή μας αντέδρασε στις πιο πάνω ατυχείς αποφάσεις του Υπουργείου Παιδείας και με παρέμβαση του ίδιου του Υπουργού Παιδείας και Πολιτισμού κ. Γιώργου Δημοσθένους: Καθορίστηκε ένας υποτυπώδης προγραμματισμός των διδακτέων συντακτικών –γραμματικών φαινομένων, επανήλθε ο προγραμματισμός της ύλης της Ιστορίας στη Β΄ Γυμνασίου της προηγούμενης χρονιάς και τρίτο αποσύρθηκε το νέο βιβλίο των θρησκευτικών της Α΄ τάξης Γυμνασίου και το Υπουργείο Παιδείας προχώρησε στην παραγγελία του αντίστοιχου βιβλίου που υπάρχει στην Ελλάδα και το οποίο χρησιμοποιείτο μέχρι την περσινή χρονιά.

Η όλη διαδικασία εφαρμογής των αναλυτικών Προγραμμάτων, με τα λάθη και τις παραλείψεις της, καθιστούν επιβεβλημένη τη συμμετοχή της ΟΕΛΜΕΚ στην Επιτροπή Εφαρμογή των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων. Ενώ η Οργάνωσή μας συμμετείχε στην Κεντρική Επιτροπή Διαμόρφωσης των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων (ΕΔΑΠ) έχει εξαιρεθεί από την Επιτροπή Εφαρμογής των Αναλυτικών για μη κατανοητούς λόγους.

Παράλληλα, μέχρι στιγμής η Οργάνωσή μας έχει προωθήσει προς τον πολιτικό προϊστάμενο της Παιδείας ζητήματα και αιτήματα που αντιμετωπίζουν οι καθηγητές της Τέχνης και οι Θεατρολόγοι. Για το ζήτημα της μεικτής γύμνασης στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής στον κορμό, στην κατεύθυνση και το ενδιαφέρον, η ΟΕΛΜΕΚ μαζί με το Σύνδεσμο Γυμναστών μετέχουν σε Ειδική Επιτροπή που συστάθηκε από τη Διεύθυνση Μέσης Εκπαίδευσης.

 

Πρόγραμμα Προϋπηρεσιακής Επιμόρφωσης.

Με αρκετές παρεμβάσεις της η Οργάνωσή μας πέτυχε την παραχώρηση κάποιων διευκολύνσεων στους συναδέλφους που παρακολουθούν το Πρόγραμμα Προϋπηρεσιακής Επιμόρφωσης. Για τη σχολική χρονιά 2012-2013 η Προϋπηρεσιακή θα λειτουργήσει μόνο για τρεις ειδικότητες (Φυσικής Αγωγής, Οικιακής Οικονομίας και Θεατρολογίας). Αυτό έγινε κατορθωτό ύστερα από παρεμβάσεις της Οργάνωσής μας, αφού η αρχική απόφαση του ΥΠΠ ήταν να μη λειτουργήσει το Πρόγραμμα Προϋπηρεσιακής Επιμόρφωσης κατά τη νέα σχολική χρονιά.

 

Ωρολόγιο Πρόγραμμα

Ένα εξαιρετικής σημασίας ζήτημα που παραμένει σε εκκρεμότητα είναι η διαμόρφωση του νέου Ωρολογίου Προγράμματος.

Στις 23 Ιανουαρίου 2012 μας παραδόθηκε από τον Υπουργό Παιδείας και Πολιτισμού «Πρόταση για τη νέα δομή και το νέο Ωρολόγιο Πρόγραμμα της Μέσης Εκπαίδευσης». Συμφωνήθηκε με το Υπουργείο η απάντηση της Οργάνωσής μας να διαβιβαστεί σ’ ένα μήνα.

Στις 23 Φεβρουαρίου 2012 η ΟΕΛΜΕΚ, αφού είχε συναντήσεις με όλους τους Συνδέσμους Ειδικοτήτων της, απέστειλε στον Υπουργό Παιδείας την απάντησή της, η οποία περιείχε δεκατρείς (13) θέσεις και ερωτήματα.

Η απάντηση του Υπουργού Παιδείας διαβιβάστηκε στην Οργάνωσης μας μετά από ένα μήνα, στις 22 Μαρτίου 2012 και στην οποία περιεχόταν και ένα εξασέλιδο κείμενο για το Θεωρητικό Υπόβαθρο της πρότασης του ΥΠΠ.

Το ΚΔΣ της ΟΕΛΜΕΚ στις 29 Μαρτίου έκρινε μη ικανοποιητική την απάντηση του Υπουργείου Παιδείας στα θέματα και ερωτήματα που έθεσε, ιδιαίτερα στο θέμα της μη ανατροπής του εργασιακού καθεστώτος των καθηγητών/καθηγητριών. Παράλληλα η ΟΕΛΜΕΚ αποφάσισε, λαμβάνοντας υπόψη της και την απάντηση του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού, τη  σύσταση Επιστημονικής – Συμβουλευτικής Επιτροπής η οποία ετοίμαζε Έκθεση με βάση την πρόταση του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού. Στη Επιτροπή συμμετείχαν τρεις πανεπιστημιακοί, τέσσερις πρώην ανώτεροι λειτουργοί του ΥΠΠ και πρώην λυκειάρχες και δύο μάχιμοι εκπαιδευτικοί.

Ο ΥΠΠ και η Γραμματεία της Οργάνωσης συζήτησαν το θέμα κατά τις συναντήσεις τους στις 12 Απριλίου 2012, η οποία πραγματοποιήθηκε στα Γραφεία της ΟΕΛΜΕΚ και στις 24 Απριλίου 2012. Στη συνάντηση τις 24 Απριλίου 2012 ο κ. Υπουργός μας ανακοίνωσε ότι πρόθεσή του είναι να ολοκληρώσει το διάλογο μέχρι τη 15η Μαΐου 2012 και στις 22 Μαΐου 2012 να καταθέσει σχετική πρόταση στο Υπουργικό Συμβούλιο. Η Γραμματεία, προκειμένου να αρθούν οι σοβαροί προβληματισμοί της για το ζήτημα του εργασιακού καθεστώτος μας, δηλαδή η ανατροπή του αριθμού και του χρόνου των διδακτικών μας περιόδων, εισηγήθηκε τη σύνταξη Πρακτικού των συμφωνηθέντων κατά τη συνάντηση. Δυστυχώς στο Πρακτικό που μας στάληκε την επόμενη ημέρα (25 Απριλίου 2012) και πάλι δεν υπήρχε σαφής δέσμευση στο επίμαχο ζήτημα.

Στις 31 Μαΐου 2012 παρουσιάστηκε στο ΚΔΣ η Έκθεση της Επιστημονικής Συμβουλευτικής Επιτροπής, η οποία κοινοποιήθηκε στη δημοσιότητα με Δημοσιογραφική Διάσκεψη στις 8 Ιουνίου 2012. Κατά τη δημοσιογραφική Διάσκεψη αποσαφηνίστηκε από την Οργάνωσή μας ότι η Έκθεση έχει καθαρά συμβουλευτικό χαρακτήρα.

Στις 11 Ιουνίου 2012 η Γραμματεία έλαβε επιστολή από τον Υπουργό Παιδείας και Πολιτισμού στην οποία ανέφερε ότι «περιμένει τις θέσεις της ΟΕΛΜΕΚ μέχρι τις 15 Ιουνίου 2012.

Η Οργάνωση στην όλη διαχείριση του ζητήματος του Ωρολογίου Προγράμματος συμπεριφέρθηκε με υπευθυνότητα και σοβαρότητα επιδιώκοντας δύο βασικές παραμέτρους τη ποιοτική βελτίωση του δημόσιου σχολείου και τη διασφάλιση του εργασιακού καθεστώτος των εκπαιδευτικών.

Στο ζήτημα του νέου Σχεδίου Αξιολόγησης των Εκπαιδευτικών και του Εκπαιδευτικού Έργου διαπιστώνουμε μια αδικαιολόγητη κωλυσιεργία από την πλευρά του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού. Η Οργάνωσή μας χαιρέτισε από την πρώτη στιγμή την κατάθεση του, τον Απρίλιο του 2009, του νέου Σχεδίου Αξιολόγησης, γιατί άνοιγε τη συζήτηση του σημαντικού αυτού θέματος. Η Οργάνωσή μας θέλοντας να προωθήσει τη συζήτηση του θέματος υπέβαλε μια σειρά διευκρινιστικών ερωτημάτων προς το Υπουργείο από τον Ιούνιο του 2009, τα οποία δυστυχώς δεν απαντήθηκαν γραπτώς. Τα ερωτήματα αυτά ουσιαστικά δε διευκρινίστηκαν ούτε και με την κατάθεση της νέας πρότασης του Υπουργείου για την αξιολόγηση το Σεπτέμβριο του 2010. Αναμένουμε τη νέα πρόταση του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού.

Επαναλαμβάνουμε και σήμερα ότι η Οργάνωσή μας πιστεύει ότι απαιτείται το συντομότερο δυνατόν η θεσμοθέτηση ενός νέου συστήματος αξιολόγησης το οποίο θα προωθεί την αξιοκρατία, θα εδράζεται σε αντικειμενικά και μετρήσιμα κριτήρια και θα καταργεί τη σημερινή αναχρονιστική μορφή του επιθεωρητή με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Βασική προϋπόθεση της Οργάνωσής μας είναι ότι το τελικό κείμενο θα προχωρήσει προς έγκριση, εφόσον υπάρχει η συναίνεση των Εκπαιδευτικών Οργανώσεων. Το τελικό κείμενο της Αξιολόγησης θα τεθεί ενώπιον της Π.Σ.Γ.Α. για έγκριση.

Για το θέμα της Επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών το Επιστημονικό Συμβούλιο, στο οποίο η Οργάνωσή μας εκπροσωπείται έχει ετοιμάσει Συνολικό Σχέδιο Υποχρεωτικής Περιοδικής Ενδοϋπηρεσιακής Επιμόρφωσης, η οποία θα πραγματοποιείται εντός διδακτικού χρόνου. Με λύπη μας διαπιστώνουμε ότι καμιά εξέλιξη δε σημειώθηκε στο καίριο αυτό ζήτημα της παιδείας μας. Το Υπουργείο δεν έχει ακόμη ασχοληθεί με το τεράστιο αυτό ζήτημα που για την Οργάνωσή μας είναι μέγιστης σημασίας. Θεωρούμε ότι το Υπουργείο Παιδείας σκόπιμα δεν έχει απασχοληθεί ουσιαστικά με το ζήτημά της επιμόρφωσης, γιατί αντιμετωπίζει το ζήτημα αποκλειστικά και μόνο με οικονομικούς όρους. Ουσιαστική, όμως, Εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση δεν μπορεί να γίνει χωρίς θεσμοθέτηση ενός παραγωγικού και λειτουργικού συστήματος Επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών. Ενός συστήματος που θα παρέχει ταυτόχρονα κίνητρα και ευκαιρίες στους εκπαιδευτικούς για επιμόρφωση.

 

Αιτήματα της ΟΕΛΜΕΚ με τη νέα σχολική χρονιά 2011-2012 – Αδιόριστοι εκπαιδευτικοί

Ένα από τα πρώτα σημαντικά ζητήματα που κλήθηκε να απασχοληθεί το νέο Κεντρικό Διοικητικό Συμβούλιο της Οργάνωσής μας ήταν το πρόβλημα των αδιόριστων εκπαιδευτικών. Αρχές Σεπτεμβρίου παρέμεναν αδιόριστοι γύρω στους 300 συναδέλφους, οι οποίοι εργάστηκαν την προηγούμενη σχολική χρονιά. Ένας από τους λόγους της αδιοριστίας ήταν και η μείωση του αριθμού των μαθητών που θα φοιτούσαν στο Γυμνάσιο η στο Λύκειο, παράλληλα φυσικά με τη δημιουργία των πλείστων τμημάτων με 25 μαθητές. Ήδη η Οργάνωσή μας από τις 22 Αυγούστου 2011 στην πρώτη συνάντηση της με το νέο Υπουργό Παιδείας και Πολιτισμού κ. Γιώργο Δημοσθένους έθεσε έντονα μια σειρά αιτημάτων. Από αυτά ικανοποιήθηκαν τα εξής:

  • Η απαλλαγή των Διευθυντών των Γυμνασίων από διδακτικά καθήκοντα.
  • Η πλήρης εφαρμογή του Υπεύθυνου Τμήματος στη Β΄ Γυμνασίου (επέκταση κατά 2/3). Έτσι σε όλες τις τάξεις (Γυμνασίου – Λυκείου) εφαρμόζεται πλέον ο σημαντικός αυτός θεσμός.
  • Η επέκταση της εργαστηριοποίησης στα μαθήματα της Πληροφορικής, Τεχνολογίας, Φυσικής και Χημείας.
  • Η πιλοτική εφαρμογή της εργαστηριοποίηση των μαθημάτων της Γλώσσας και των Μαθηματικών στη Α΄ τάξη των Γυμνασίων. Με την ευκαιρία αυτή οφείλουμε να εκφράσουμε την ικανοποίησή μας στον Υπουργό Παιδείας για τη σχετική πολιτική απόφαση που πήρε, παρόλο που δεν ικανοποίησε πλήρως το αίτημά μας.

Με την ικανοποίηση των πιο πάνω αιτημάτων της Οργάνωσής μας τελικά παρέμειναν αδιόριστοι γύρω στους 63 συναδέλφους. Η εξέλιξη αυτή μπορεί να φαίνεται θετική αλλά δεν μπορούμε να δηλώσουμε ικανοποιημένοι από τη στιγμή που παραμένουν χωρίς διορισμό συνάδελφοι που εργάστηκαν τις προηγούμενες σχολικές χρονιές.

Ταυτόχρονα όμως θέλουμε να δηλώσουμε και τη διαμαρτυρία μας για το γεγονός ότι δεν εφαρμόστηκε και φέτος η παραχώρηση μιας ώρας εργαστηρίου για όλους τους συναδέλφους που διδάσκουν το μάθημα της Βιολογίας στην Γ΄ Λυκείου. Το Υπουργείο Παιδείας παραχώρησε μόνο 37 περιόδους αντί των 65 που ζήτησε η Οργάνωσή μας. Θεωρούμε την απόφαση αυτή του Υπουργείο πισωγύρισμα και αθέτηση των συμφωνηθέντων. Η Οργάνωσή μας εμμένει στη θέση της για εφαρμογή των συμφωνηθέντων και επανήλθε στο σχετικό αίτημά της κατά τη διαδικασία του καταρτισμών των αναγκών για τη νέα σχολική χρονιά 2012-2013.

 

Κοινοποίηση των Υπηρεσιακών Εκθέσεων/Αξιολογήσεων των Εκπαιδευτικών

Η έλλειψη διαφάνειας στις εκθέσεις/αξιολογήσεις (των Διευθυντών, των Επιθεωρητών, του κλιμακίου Επιθεωρητών) για τους εκπαιδευτικούς ανήκει πλέον στο παρελθόν.

Οι έντονες προσπάθειες και ενέργειες της Οργάνωσής μας προς κάθε κατεύθυνση (Γενικό Εισαγγελέα της Δημοκρατίας, Επιτροπή Παιδείας της Βουλής, ΥΠΠ) απέφεραν αποτέλεσμα και ήδη οι συνάδελφοι έχουν πάρει ταχυδρομικώς τις συγκεκριμένες εκθέσεις.

Εισαγωγή του θεσμού των τετραμήνων – αριθμητική βαθμολογία στο Γυμνάσιο

Η εισαγωγή του θεσμού των τετραμήνων κατά τη σχολική χρονιά 2010-2011 κρίνεται γενικά ως θετική. Είναι ένας θεσμός, οποίος ήταν πρόταση της Οργάνωσής μας εδώ και χρόνια η Οργάνωσή. Με την εισαγωγή του νέου θεσμού παρέχεται η δυνατότητα της ορθολογιστικότερης αξιοποίησης του σχολικού χρόνου. Θετική θεωρούμε και την καθιέρωση του διήμερου επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών στη βάση της σχολικής μονάδας μετά το τέλος του Α΄ τετραμήνου. Η Οργάνωσή μας μετείχε στην Επιτροπή Αξιολόγησης του θεσμού (Ιούλιος-Αύγουστος 2011), η οποία έχει συσταθεί από το Υπουργείο Παιδείας. Με βάση όσα συζητήθηκαν στην Επιτροπή η Οργάνωσή μας αποφάσισε, τον Ιανουάριο του 2012 να εισηγηθεί την καθιέρωση ενδιάμεσων εξετάσεων στο τέλος του πρώτου τετραμήνου όπου θα εξετάζεται η διδαχθείσα ύλη του πρώτου τετραμήνου. Παράλληλα η Οργάνωσή μας αποφάσισε να εισηγηθεί στο Υπουργείο Παιδείας την εισαγωγή της αριθμητικής βαθμολογίας στο Γυμνάσιο. Οι δύο εισηγήσεις κοινοποιήθηκαν στο ΥΠΠ στις 16 Ιανουαρίου 2012, αλλά δυστυχώς ακόμη μέχρι σήμερα δεν συζητήθηκαν.

 

Πρόγραμμα Εκμάθησης της Ελληνικής Γλώσσας για τους Αλλόγλωσσους μαθητές

Η Οργάνωσή μας θεωρεί το πρόγραμμα εκμάθησης της Ελληνικής γλωσσάς για τους αλλόγλωσσους μαθητές, το οποίο εφαρμόζεται σήμερα, ως αναποτελεσματικό και αντιπαραγωγικό. Η Οργάνωσής μας πιστεύει ότι η ουσιαστική αντιμετώπιση του ζητήματος είναι η δημιουργία τάξεων υποδοχής, που η παρακολούθηση των μαθημάτων του προγράμματος αυτό θα είναι υποχρεωτική για τη φοίτηση αλλόγλωσσων μαθητών.

 

Το Ζήτημα των Κρατικών Ινστιτούτο Επιμόρφωσης

Η Οργάνωσής μας αντέδρασε άμεσα με την απόφαση του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού να υπαγάγει τα ΚΙΕ σε Φορέα, ο οποίος θα λειτουργεί ως Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου. Η Οργάνωσή μας ζήτησε και τη συνδρομή νομικού συμβούλου για να αντιμετωπίσει την απόφασή αυτή του Υπουργικού Συμβουλίου. Η ΟΕΛΜΕΚ πιστεύει ότι υπάρχει η δυνατότητα να δοθεί άλλη λύση στο πρόβλημα που προέκυψε από τις αιτιάσεις της Γενικής Λογίστριας για την πληρωμή των διδασκόντων στα ΚΙΕ. Εκκρεμεί ακόμη συνάντηση του Υπουργού Παιδείας με την Γραμματεία της ΟΕΛΜΕΚ παρουσία και του νομικού μας συμβούλου. Αναμένουμε από τον Υπουργό Παιδείας να υλοποίηση τη σχετική του δέσμευση.

 

Ανέγερση Κεντρικών Γραφείων της ΟΕΛΜΕΚ

Η διαδικασία την ανέγερσης των Κεντρικών Γραφείων της Οργάνωσης προχωρεί και τα σχέδια έχουν εγκριθεί από το Συμβούλιο Παρεκκλίσεων και αναμένεται σε ένα μήνα περίπου η προκήρυξη προσφορών για την ανέγερσή τους. Τα νέα σχέδια προβλέπουν την ανέγερση κτιρίου το οποίο συνάδει με τις οικονομικές δυνατότητες της Οργάνωσής μας και είναι εφικτή η υλοποίησή του. Τα νέα σχέδια, όπως είναι γνωστό, παρουσιάστηκαν από τον αρχιτέκτονα Ηρακλή Παπαχρίστου στη Συνδιάσκεψη του Δεκεμβρίου του 2010.

 

Σχέδια Υπηρεσίας της ειδικότητας Τεχνολογίας και Σχεδιασμού και Τεχνολογίας

Τέθηκε ξανά προς τον Υπουργό Παιδείας το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι καθηγητές Σχεδιασμού και Τεχνολογίας, το οποίο επηρεάζει άμεσα την αξιολόγηση και συνεπώς την επαγγελματική τους ανέλιξη και τονίστηκε από την Οργάνωσή μας ότι το μακροχρόνιο (10 χρόνια) αυτό πρόβλημα που δημιουργεί διακρίσεις σε καθηγητές της ίδιας ειδικότητας, πρέπει επιτέλους να λυθεί οριστικά.

Η Οργάνωσή μας για το θέμα αυτό είχε συνάντηση με τον Υπουργό Παιδείας και Πολιτισμού στις 28 Δεκεμβρίου 2011 και του έθεσε επιτακτικά το αίτημα να δώσει πολιτική λύση στο ζήτημα στέλλοντας άμεσα στη Βουλή πρόταση για τροποποίηση του σχετικό σημείου των Σχεδίων Υπηρεσίας.

Ο Υπουργός Παιδείας ανέλαβε τη δέσμευση να δώσει την τελική του απόφαση μέχρι την 31η Ιανουαρίου 2012. Όταν παρήλθε το χρονικό αυτό ορόσημο ο Σύνδεσμος των Καθηγητών Σχεδιασμού/Τεχνολογίας προχώρησε στη λήψη δυναμικών μέτρων με τη στήριξη της ΟΕΛΜΕΚ στις 7 και στις 21 Μαρτίου 2012 με εκδήλωση διαμαρτυρίας έξω από το Υπουργείο παιδείας και Πολιτισμού. Σε συνάντηση αντιπροσωπείας με τον Υπουργό Παιδείας και Πολιτισμού κ. Γιώργο Δημοσθένους, ο τελευταίος δήλωσε ότι σύντομα θα μας ενημερώσει για την απόφασή του για το θέμα. Στις 24 Απριλίου 2012 σε συνάντηση της Γραμματείας με τον Υπουργό Παιδείας και Πολιτισμού ο κ. Υπουργός δεσμεύτηκε γραπτώς ότι μέχρι τις 2 Μαΐου 2012 θα έδινε οριστική λύση στο πρόβλημα. Δυστυχώς παρήλθε και αυτό το χρονικό ορόσημο χωρίς το Υπουργείο Παιδείας να λάβει οποιαδήποτε απόφαση για το θέμα. Η ΟΕΛΜΕΚ με σχετική ανακοίνωσή της καυτηρίασε την ανακολουθία αυτή του Υπουργείου Παιδείας. Με σχετικό ψήφισμα το Κεντρικό Διοικητικό Συμβούλιο ζητά σήμερα από την ΠΣΓΑ να εγκρίνει τον παραπέρα χειρισμό του θέματος.

 

Κανονισμοί Μετακινήσεων Καθηγητών, Βοηθών Διευθυντών και Βοηθών Διευθυντών Α΄

Η Οργάνωσή μας και κατά την περίοδο αυτή πρόταξε τη θεσμοθέτηση των κανονισμών Μετακινήσεων των Καθηγητών και των Βοηθών Διευθυντών. Από το Σεπτέμβριο του 2010 η Οργάνωσή μας κατέθεσε στο ΥΠΠ ολοκληρωμένο προσχέδιο Κανονισμών Μετακινήσεων για τους Β.Δ.Α.΄ με δεκαέξι σημεία. Αναμένουμε από το ΥΠΠ να κληθούμε και να συζητήσουμε τους κανονισμούς αυτούς, έτσι ώστε να καταλήξουμε σε συμφωνία και να τεθούν σε εφαρμογή. Παράλληλα με την ευκαιρία αυτή θεωρούμε απαράδεκτη την άρνηση του ΥΠΠ να προχωρήσει στη θεσμοθέτηση των κανονισμών μετακινήσεων των καθηγητών, οι οποίοι εφαρμόζονται εδώ και 13 χρόνια, αποστέλλοντάς τους στη Βουλή.

Διεθνείς Σχέσεις

Η Οργάνωσή μας πήρε μέρος σε Διεθνή Συνέδρια, σε συνεργασία με τις άλλες δυο Εκπαιδευτικές Οργανώσεις ΠΟΕΔ και ΟΛΤΕΚ.  Για σκοπούς συντονισμού της δράσης μας, πριν από κάθε συνέδριο πραγματοποιήθηκαν συναντήσεις μεταξύ των Εκπαιδευτικών Οργανώσεων αλλά και με λειτουργούς του Υπουργείου Εξωτερικών και Παιδείας όπου αυτό ήταν αναγκαίο.

Στις 22 – 26 Ιουλίου 2011 πραγματοποιήθηκε στο Cape Town της Αφρικής το Παγκόσμιο Συμβούλιο της Education International (E.I.).  Το συνέδριο πραγματοποιείται κάθε 4 χρόνια και εκπροσωπούνται όλες οι Εκπαιδευτικές Οργανώσεις ανά το Παγκόσμιο.  Κύριο μήνυμα του συνεδρίου ήταν «Οικοδομώντας το μέλλον δια μέσου μιας ποιοτικής εκπαίδευσης».

Στο συνέδριο αυτό στο οποίο συμμετείχαν και οι τρεις Ελληνοκυπριακές Εκπαιδευτικές Οργανώσεις ΟΕΛΜΕΚ – ΠΟΕΔ – ΟΛΤΕΚ, έγιναν εκλογές για την ανάδειξη νέου διοικητικού συμβουλίου της Ε.Ι., συζητήσεις για διάφορα εκπαιδευτικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν πολλές χώρες λόγω αντιδημοκρατικών διαδικασιών που επικρατούν στις χώρες αυτές καθώς επίσης και λόγω των σοβαρών οικονομικών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν.  Κοινό χαρακτηριστικό των χωρών αυτών είναι οι χαμηλοί μισθοί των εκπαιδευτικών και οι μαζικές απολύσεις τους.

Στο Παγκόσμιο Συμβούλιο εξετάστηκε και απορρίφθηκε η ένσταση που υπέβαλαν προς την Ε.Ι. το 2009, οι τρεις Ε/Κ Εκπαιδευτικές Οργανώσεις για την απόφαση της Ε.Ι. να δεχτεί ως μέλος της, την Τ/Κ εκπαιδευτική συντεχνία «DAU-SEN» που ανήκει στην «Ανώτερη» εκπαίδευση.

Για το θέμα αυτό οι τρεις Ε/Κ Εκπαιδευτικές Οργανώσεις προέβησαν σε όλες τις ενδεικνυόμενες διαδικασίες, σε συνεννόηση με το Υπ. Εξωτερικών και το ΥΠΠ, με βάση το καταστατικό της Ε.Ι.  Τονίζουμε για μία ακόμη φορά ότι οι τρεις Εκπαιδευτικές Οργανώσεις ΟΕΛΜΕΚ – ΠΟΕΔ – ΟΛΤΕΚ, επανειλημμένως τα τελευταία χρόνια, ζήτησαν από το ΥΠΠ να πιέσει τα Πανεπιστήμια της Κύπρου, Δημόσια και Ιδιωτικά, να υποβάλουν αίτηση για εγγραφή στην Ε.Ι. και στην ETUCE για χειρισμό των θεμάτων Ανώτερης και Ανώτατης Εκπαίδευσης.  Για τη βαθμίδα αυτή εδώ και πολλά χρόνια παρουσιάζεται ένα μεγάλο κενό, αφού δεν υπάρχει εκπροσώπηση από μέρους των Πανεπιστημίων της Κυπριακής Δημοκρατίας.  Οι Ε/Κ Εκπαιδευτικές Οργανώσεις της Μέσης και Δημοτικής Εκπαίδευσης, καταβάλλουν προσπάθειες για να καλύψουν το κενό αυτό, πλην όμως η ETUCE δεν αποδέχεται τα θέματα Ανώτερης και Ανώτατης Εκπαίδευσης να τα χειρίζονται οι Εκπαιδευτικές Οργανώσεις της Μέσης και Δημοτικής Εκπαίδευσης.

Την 1η Ιουνίου 2012 πραγματοποιήθηκε κοινή συνάντηση των Ε/Κ Εκπαιδευτικών Οργανώσεων με το Υπουργείο Εξωτερικών για συζήτηση των θεμάτων που θα τεθούν στο εκλογικό συνέδριο της ETUCE, το οποίο θα πραγματοποιηθεί το Νοέμβριο του 2012 στη Βουδαπέστη. Στην ίδια συνεδρία συζητήθηκε και το θέμα της πιθανής πραγματοποίησης συνεδρίου της ETUCE στην κατεχόμενη Αμμόχωστο. Οι τρεις Ε/Κ Εκπαιδευτικές Οργανώσεις από κοινού με το ΥΠΠ και το ΥΠΕΞ αποφάσισαν να διαμαρτυρηθούν προς όλες τις κατευθύνσεις με στόχο την αποτροπή της απόφασης αυτής.

Η Οργάνωσή μας θεωρεί απαραίτητη τη δημιουργία Γραφείου Διεθνών Σχέσεων, το οποίο θα ασχολείται συστηματικά και σε επαγγελματική βάση με τα θέματα της ETUCE.

Εκδόσεις

Κατά την περίοδο 2011-2012 συνεχίστηκε η έκδοση της εφημερίδας μας «ΤΟ ΒΗΜΑ» και του Επιστημονικού Περιοδικού «ΠΑΡΟΥΣΙΑ» που στάληκαν στα σχολεία σε όλους τους συναδέλφους.

Η τελευταία έκδοση της εφημερίδα ήταν τον Απρίλιο 2012 με νέα ανανεωμένη και βελτιωμένη μορφή. Η νέα αυτή έκδοση έτυχε θετικών σχολίων. Η επόμενη έκδοσής της αναμένεται τον ερχόμενο Οκτώβριο του 2012

 

Η «ΠΑΡΟΥΣΙΑ» που έχει πια καθιερωθεί ως ένα έγκυρο επιστημονικό περιοδικό κυκλοφόρησε τον περασμένο Οκτώβρη. Ήδη ξεκίνησε η προεργασία με συνεδρίες της Συντονιστικής Επιτροπής και αναμένεται τον Οκτώβρη του 2012 να εκδοθεί το νέο τεύχος.

Με την ευκαιρία θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τα μέλη της Συντακτικής Επιτροπής για τη δουλειά τους και τη συμβολή τους στην έκδοση των εντύπων της ΟΕΛΜΕΚ.

 

Οικονομικά Μέτρα

Σε σχέση με το μεγαλύτερο ζήτημα που διαχειρίστηκε η ΟΕΛΜΕΚ την περίοδο αυτή τα οικονομικά μέτρα για την αντιμετώπιση της οικονομικής κρίσης, η Οργάνωσής μας συμπεριφέρθηκε με βάση μια υπεύθυνη συνδικαλιστική δράση. Επέδειξε ανάλογα με τις εξελίξεις υπευθυνότητα, νηφαλιότητα αλλά και εκεί που χρειάστηκε δυναμισμό. Δεν δίστασε να συγκρουστεί αποφασιστικά με όλους εκείνους, οι οποίοι και στοχοποίησαν το μισθολόγιο των εργαζομένων στο Δημόσιο.

Η ΟΕΛΜΕΚ είχε δηλώσει από τον Ιούνιο του 2011 ότι οι εκπαιδευτικοί είμαστε πρόθυμοι να συνεισφέρουμε για την αντιμετώπιση της οικονομικής κρίσης και των δημοσιονομικών προβλημάτων της Κυπριακής Οικονομίας. Θέσαμε τρεις αυτονόητες προϋποθέσεις:

  • Να συνεισφέρουμε αυτά που μας αναλογούν
  • Να συνεισφέρουν αναλογικά όλοι και ιδιαίτερα αυτοί που κατέχουν τον πλούτο
  • Να δούμε έμπρακτα δείγματα από Κυβέρνηση και Βουλή για περιορισμό της σπατάλης των δημόσιων δαπανών, λήψη διαρθρωτικών μέτρων για την κυπριακή οικονομία και μέτρα πάταξης της φοροδιαφυγής.

Με το πρώτο πακέτο οικονομικών μέτρων που ψηφίστηκε από τη Βουλή στις 26 Αυγούστου 2011 επιβλήθηκε στους εκπαιδευτικούς:

  • Έκτακτη εισφορά για αντιμετώπιση της κρίση της τάξεως του 3%
  • Εισφορά για την επαγγελματική σύνταξη 3%
  • Αύξηση της συνεισφοράς μας στο Ταμείο για Χήρες και Ορφανά κατά 1,25%

Στους νεοεισερχόμενους συναδέλφους επιβλήθηκε διαχρονικά εισφορά για το Ταμείο Κοινωνικών Ασφαλίσεων της τάξεως των 6,8% και θα υπάρξει επιπλέον εισφορά για Ταμείο Προνοίας.

Στα πλαίσια της ψήφισης του προϋπολογισμού του 2012 το Δεκέμβριο του 2011 επιβλήθηκε στους εργαζομένους στο Δημόσιο:

  • Η παγοποίηση της Αυτόματης Τιμαριθμικής Αναπροσαρμογής για δύο χρόνια
  • Η παγοποίηση των ετήσιων προσαυξήσεων για δύο χρόνια
  • Μείωση των κλιμάκων των νεοεισερχομένων για 10%.
  • Η αλλαγή των κριτηρίων στο επίδομα τέκνου και στη φοιτητική χορηγία με αποτέλεσμα τα εισοδήματα των εκπαιδευτικών να τεθούν ουσιαστικά εκτός των δικαιούχων αυτών των κοινωνικών παροχών.

 

Συνολικά επιβλήθηκε μια αποκοπή από το μισθό μας της τάξεως πέραν του 7%. Ουσιαστικά οι καθηγητές έχουμε ΧΑΣΕΙ ΕΝΑ ΜΙΣΘΟ. Παράλληλα δεν είδαμε δείγματα γραφής από τη Βουλή για φορολόγηση του πλούτου και πολλών άλλων συμπολιτών μας που έχουν εισοδήματα πολλαπλάσια των εκπαιδευτικών ή δεν έχει παταχθεί η φοροδιαφυγή με αποτέλεσμα εκατομμύρια ευρώ να παραμένουν ανείσπρακτα.

Σε σχέση με το μεγαλύτερο ζήτημα που διαχειρίστηκε η ΟΕΛΜΕΚ την περίοδο αυτή τα οικονομικά μέτρα για την αντιμετώπιση της οικονομικής κρίσης, η Οργάνωσής μας συμπεριφέρθηκε με μια υπεύθυνη συνδικαλιστική δράση. Επέδειξε ανάλογα με τις εξελίξεις υπευθυνότητα, νηφαλιότητα αλλά και εκεί που χρειάστηκε δυναμισμό. Δεν δίστασε να συγκρουστεί αποφασιστικά με όλους εκείνους, οι οποίοι και στοχοποίησαν το μισθολόγιο των εργαζομένων στο Δημόσιο.

Φαίνεται ότι οι ενδοιασμοί και οι φόβοι της Οργάνωσής μας για μη απόδοση των μέτρων, έχουν επιβεβαιωθεί καθώς το δημοσιονομικό έλλειμμα έχει εκτοξευτεί στο 6,3% του ΑΕΠ.

Στις 6 Ιουνίου 2012 πραγματοποιήθηκε κοινή συνάντηση των εξής συνδικαλιστικών οργανώσεων: της ΠΑΣΥΔΥ, των Εκπαιδευτικών Οργανώσεων και της ΕΤΥΚ. Αποτέλεσμα της συνάντησης ήταν η έκδοση κοινού ανακοινωθέντος.

Το σημαντικότερο που πέτυχε ήταν η ΕΞΑΙΡΕΣΗ των συμβασιούχων, εκτάκτων και αντικαταστατών από τη μείωση των μισθολογικών τους κλιμάκων κατά 10%. Η επιτυχία αυτή αφορά περίπου το 20% του καθηγητικού κόσμου. Επίσης στα θετικά καταγράφεται το γεγονός ότι η ΟΕΛΜΕΚ πέτυχε σε ένα σημαντικό βαθμό να θεωρείται ως ένας ουσιαστικός συνομιλητής για τα μισθολογικά ζητήματα των εργαζομένων στο Δημόσιο. Την περίοδο Αυγούστου-Δεκεμβρίου η ΟΕΛΜΕΚ είχε συνολικά πέντε συναντήσεις με τον Υπουργό Οικονομικών κ. Κίκη Καζαμία. Ως κατακλείδα θα σημειώναμε ότι αν οι μεγάλες συντεχνίες (ΠΑΣΥΔΥ-ΣΕΚ-ΠΕΟ) αντιδρούσαν έγκαιρα και δυναμικά, όπως αντέδρασε η ΟΕΛΜΕΚ, ίσως να μην φθάναμε στα επώδυνα μέτρα που κατατέθηκαν από την Κυβέρνηση και ψηφίστηκαν από τη Βουλή των Αντιπροσώπων το Δεκέμβριο του 2011.

 

 

Αγαπητές συναδέλφισσες και αγαπητοί συνάδελφοι,

 

Κατά την περίοδο το Κ.Δ.Σ.  ανέπτυξε μια σημαντική δραστηριότητα και διαχειρίστηκε, τόσο τα τρέχοντα και καθημερινά προβλήματα των εκπαιδευτικών και της εκπαίδευσης, όσο και τα σημαντικά ζητήματα που τίθενται στο πλαίσιο της Εκπαιδευτικής Μεταρρύθμισης όπως επίσης και το ζήτημα των αδιόριστων συναδέλφων και το μεγάλο θέμα των οικονομικών μέτρων.

Σίγουρα τα μεγάλα προβλήματα της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών παραμένουν ανοικτά, για αυτό χρειάζεται η εγρήγορση και η συστράτευση τόσο του συνόλου των Γενικών Αντιπροσώπων της Οργάνωσής μας όσο και της βάσης των καθηγητικού κόσμου.

Η προσπάθεια από τη μια της διασφάλισης και της αναβάθμισης του Δημόσιου Σχολείου και της Δημόσιας Εκπαίδευσης και από την άλλη του κύρους και της αξιοπρέπειας των καθηγητών είναι συνεχής και αδιάκοπη. Θεωρούμε όμως ότι η ΟΕΛΜΕΚ αποτελεί διαχρονικά τον βασικό εκπαιδευτικό εταίρο που τα υπερασπίζεται με συνέπεια και σταθερότητα.

Αγαπητοί συνάδελφοι είμαι στη διάθεσή σας να απαντήσω σε κάθε διευκρινιστική σας ερώτηση επί του απολογισμού του Κ.Δ.Σ. Είμαι έτοιμος, να ακούσω με προσοχή την εποικοδομητική σας κριτική, αναγκαία για τη βελτίωση ακόμη περισσότερο της δουλειάς και του έργου που επιτελεί το Κ.Δ.Σ. της Οργάνωσής μας.

Σας ευχαριστώ που με ακούσατε και σας εύχομαι Καλό Καλοκαίρι και καλές διακοπές.

 
ΑΙΤΗΣΗ ΓΙΑ ΕΝΟΙΚΙΑΣΗ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΩΝ