facebook
 
 
 
 
ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ
ΔΕΛΤΙΟ
ΤΥΠΩΣΤΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΜΙΣΘΟΔΟΣΙΑΣ ΣΑΣ
 
Λογοδοσία του Κ.Δ.Σ. της ΟΕΛΜΕΚ στην ΠΣΓΑ της 12ης Δεκεμβρίου 2013
 
 
 
 
Ημερομηνία: 13-12-2013

 

 

Τ.Θ. 28917,

2084 ΑΚΡΟΠΟΛΗ, ΛΕΥΚΩΣΙΑ

ΤΗΛ. 22- 378480 , 22-379590,

ΦΑΞ. 22-379430, 22-379550

E-MAIL: info@oelmek.com.cy

Webside: www.oelmek.com.cy

 

Λογοδοσία του Κ.Δ.Σ. της ΟΕΛΜΕΚ στην ΠΣΓΑ της

12ης Δεκεμβρίου 2013

 

 

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,

 

Εκ μέρους του Κ.Δ.Σ. της Οργάνωσής μας, σας καλωσορίζω στην τακτική συνεδρία της Παγκύπριας Συνδιάσκεψης των Γενικών Αντιπροσώπων, που παράλληλα είναι και καταστατική, αφού θα προχωρήσουμε και σε καταστατικές αλλαγές ώστε να γίνει πιο λειτουργική η ΟΕΛΜΕΚ.

 

Το εξάμηνο που έχει περάσει από την προηγούμενη ΠΣΓΑ ήταν ένα κρίσιμο διάστημα με πολλά προβλήματα.  Το Κ.Δ.Σ. συνήλθε σε 10 συνεδρίες και η Γραμματεία σε 24.

 

Εκτός από τα καθημερινά προβλήματα που είχαμε να αντιμετωπίσουμε επικεντρώσαμε τις προσπάθειές μας σε τρία βασικά θέματα:

1).    Διορισμός των συναδέλφων συμβασιούχων και εκτάκτων.

2).    Παγοποίηση θέσεων προαγωγής και διαδικασία μονιμοποιήσεων.

3).    Νέο σχέδιο για διορισμό εκπαιδευτικών.

 

Πριν αναφερθώ αναλυτικά στα τρία προαναφερθέντα θέματα να μου επιτρέψετε να κάμω μια σύντομη αναφορά στο θέμα των οικονομικών εξελίξεων που είχαμε το τελευταίο εξάμηνο.

 

Η τραγική οικονομική κατάσταση λόγω των μέτρων που λήφθησαν με την εφαρμογή του μνημονίου συνέχισαν να πλήττουν τον κυπριακό λαό και φυσικά τους εκπαιδευτικούς.

 

Η κατάσταση στα σχολεία είναι εξαιρετικά δύσκολη. Λειτουργούν κοινοτικά παντοπωλεία, για παροχή βοήθειας στα άπορα παιδιά των οποίων ο αριθμός συνεχώς αυξάνεται. Η Οργάνωση, όπως είναι γνωστό έχει εισφέρει €60,000 που ήταν αποτέλεσμα αποκοπής από όλους τους συναδέλφους.

 

Παράλληλα, οι συνάδελφοι δίνουν έναν τιτάνιο αγώνα μέσα στα σχολεία με τη διοργάνωση φιλανθρωπικών εκδηλώσεων, υιοθέτηση μαθητών, τη διοργάνωση δωρεάν φροντιστηριακών μαθημάτων κ.α. για να στηρίξουν τα παιδιά που προέρχονται από τις άπορες οικογένειες.

 

Να αναφέρουμε ότι με τις αποκοπές στους μισθούς μας την τελευταία τριετία και το επιπρόσθετο ποσοστό του 3% από τον ερχόμενο Γενάρη και την αύξηση της εισφοράς στο Ταμείο Κοινωνικών Ασφαλίσεων κατά 0.50%, οι αποκοπές για τους εκπαιδευτικούς πλησιάζουν το 30%.

 

Δεν φτάνουν όλα αυτά, τις τελευταίες βδομάδες με πρωταγωνιστή τον Πρόεδρο της Βουλής και κάποιους βουλευτές, ακούονται φωνές και για αποκοπή 3% από το 13ο μισθό των εκπαιδευτικών για τις ευάλωτες ομάδες. Τονίζουμε ότι δεν αναμένουμε τους βουλευτές, για να επιδείξουμε την κοινωνική μας ευαισθησία, την οποία αποδεικνύουμε καθημερινά μέσα στα σχολεία.

 

Εξάλλου, οι εκπαιδευτικοί συνεισέφεραν και συνεχίζουν να συνεισφέρουν για αντιμετώπιση της οικονομικής κρίσης.

 

Κατανοούμε τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι συμπολίτες μας και η πατρίδα μας, αλλά αυτά δεν αντιμετωπίζονται με το να πλήττεται μια τάξη εργαζομένων.

 

Θεωρούμε μια τέτοια ενέργεια αντισυνταγματική που πλήττει και παραβιάζει τις συμβάσεις που υπογράψαμε με την κυβέρνηση εργοδότη μας.

 

Καλούμε τους αρμοδίους να καλέσουν σε διάλογο όλους τους εμπλεκόμενους για συζήτηση και εξεύρεση τρόπων που θα βοηθήσουν τις ευάλωτες ομάδες των συμπολιτών μας και να εγκαταλείψουν τις μονομερείς ενέργειες που πλήττουν άλλες τάξεις εργαζομένων.

 

Να αναφέρω στο σημείο αυτό ότι η ΟΕΛΜΕΚ θα μετέχει σε εκδήλωση που θα πραγματοποιηθεί στις 14 Δεκεμβρίου από τις συνδικαλιστικές οργανώσεις σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τα οικονομικά μέτρα εναντίον των εργαζομένων.

 

 

Διορισμός συμβασιούχων και εκτάκτων

 

Από την πρώτη στιγμή που διεφάνη ότι μεγάλος αριθμός συναδέλφων θα παρέμεινε αδιόριστος, ξεκινήσαμε μια συντονισμένη προσπάθεια, ώστε να ξεπεραστεί αυτό το σοβαρό πρόβλημα.

 

Ύστερα από πολύωρες συζητήσεις με τον Υπουργό Παιδείας και επαφές με τα κόμματα καταλήξαμε στη γνωστή συμφωνία για κλιμακωτή εισφορά των εκπαιδευτικών από 0.8% μέχρι 2% επί του μισθού μας, που ξεκίνησε από την 1/6/2013, για να μη μείνουν αδιόριστοι οι συνάδελφοι.

 

Παράλληλα με δική μας παρέμβαση συνεχίστηκε και φέτος η πιλοτική εφαρμογή του νέου ωρολόγιου προγράμματος, εφαρμόστηκε και στην τρέχουσα χρονιά η εργαστηριοποίηση στα Μαθηματικά και Νέα Ελληνικά για την πρώτη Γυμνασίου, ενώ ολοκληρώθηκε η εργαστηριοποίηση στο μάθημα της Πληροφορικής στην Α΄Λυκείου, αποφάσεις που οδήγησαν στο διορισμό συναδέλφων.

 

Παρά την αποκοπή από το μισθό μας και την πρόωρη αφυπηρέτηση πολλών συναδέλφων, που είχε ως αποτέλεσμα να δημιουργηθούν επιπρόσθετες θέσεις αλλά και τα άλλα μέτρα που προανέφερα, 55 περίπου συνάδελφοι κυρίως φιλόλογοι παρέμειναν αδιόριστοι.

 

Αναμένεται ότι μέχρι το τέλος του 2013 θα αποχωρήσουν πρόωρα και άλλοι συνάδελφοι και άρα θα διοριστεί ένας ακόμη μικρός αριθμός.  Η θέση μας παραμένει ξεκάθαρη ότι με βάση τη συμφωνία, έπρεπε να διοριστούν όλοι οι συνάδελφοι.

 

 

Παγοποίηση θέσεων προαγωγής και διαδικασίας μονιμοποιήσεων

 

Όπως γνωρίζετε, με απόφαση της Βουλής παγοποιήθηκε η διαδικασία προαγωγών στη δημόσια και στην ευρύτερη δημόσια υπηρεσία.

 

Πριν ληφθεί η συγκεκριμένη απόφαση είχαν προαχθεί 179 συνάδελφοι, ενώ δεν προήχθησαν 136 συνάδελφοι των εξής ειδικοτήτων:

Φιλόλογοι 55, Μαθηματικοί 18, Θεολόγοι 12, Φυσικοί 8, Αγγλικοί 16, Φυσικής Αγωγής 14, Τέχνης 3, Σχεδιασμού και Τεχνολογίας 5 και Οικιακής Οικονομίας 5.  Επίσης δεν έγιναν οι προαγωγές για 4 ΒΔΑ.

 

Με συντονισμένες ενέργειες της ΟΕΛΜΕΚ ξεπεράστηκε το πρόβλημα και προήχθησαν κανονικά στη θέση Β.Δ. οι 26 συνάδελφοι των οποίων τα ονόματα αναρτήθηκαν στην ιστοσελίδα της ΕΕΥ, αλλά δεν πήραν τη σχετική επιστολή αποδοχής της προαγωγής εξ υπαιτιότητας της ΕΕΥ.

 

Η παγοποίηση της διαδικασίας σε συνδυασμό με τις πρόωρες αφυπηρετήσεις συναδέλφων, που ακολούθησαν και ακόμη συνεχίζονται, δημιούργησαν σοβαρά προβλήματα στη λειτουργία των σχολείων.  Όλα τα σχολεία χωρίς υπερβολή είναι διοικητικά υποστελεχωμένα με αποτέλεσμα να επηρεάζεται σημαντικά η εύρυθμη λειτουργία τους.

 

Το θέμα θέσαμε στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, στον ΥΠΠ και σε όλα τα κόμματα προειδοποιώντας τους για τις σοβαρές επιπτώσεις που ελλοχεύει αυτή η κατάσταση για τη δημόσια εκπαίδευση.

 

Ήδη κατατέθηκε στη Βουλή σχετικό νομοσχέδιο για αποπαγοποίηση των προαγωγών, χωρίς τη μισθολογική ανέλιξη, το οποίο συζητήθηκε στην Επιτροπή Οικονομικών στις 4 Δεκεμβρίου 2013 και ζητήθηκαν από την κυβερνητική πλευρά να καταθέσει στοιχεία που καταδεικνύουν ποιο είναι το ποσό που εξοικονομείται.

 

Σύμφωνα με το νομοσχέδιο η μισθολογική ανέλιξη θα επαναρχίσει από την 1/1/2017.

 

Προειδοποιήσαμε τα κόμματα στην Επιτροπή Οικονομικών ότι αν συνεχιστεί η σημερινή κατάσταση τα σχολεία δε θα μπορούν να λειτουργήσουν.  Ελπίζουμε ότι θα λάβουν υπόψιν τις προειδοποιήσεις μας και θα δοθεί μια λύση στο πρόβλημα.

 

Συνυφασμένο θέμα με την παγοποίηση είναι ο μη διορισμός, τα δυο τελευταία χρόνια μόνιμων συναδέλφων, παρά το γεγονός ότι υπάρχουν οι κενές θέσεις και οι συνάδελφοι, συμβασιούχοι και έκτακτοι, εξυπηρετούν μόνιμες ανάγκες της εκπαίδευσης.

 

Η ΟΕΛΜΕΚ έθεσε το θέμα στη συνάντηση που είχε με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, ο οποίος και δεσμεύτηκε ότι τη φετινή χρονιά θα γίνουν μόνιμοι διορισμοί.

 

Το θέμα θέσαμε και στον ΥΠΠ και ζητήσαμε υλοποίηση των υποσχέσεων του Προέδρου Αναστασιάδη.  Τελικά συμφωνήθηκε και θα μονιμοποιηθούν 251 συνάδελφοι από όλες τις ειδικότητες.  Ήδη οι θέσεις έχουν εγκριθεί από το Υπουργείο Οικονομικών.

 

Η Γραμματεία της ΟΕΛΜΕΚ σε συνάντηση με τον αναπληρωτή ΔΜΕ και τους τεχνοκράτες του ΥΠΠ έθεσε συγκεκριμένα κριτήρια με βάση τα οποία θα γίνει η κατανομή των 251 θέσεων στις ειδικότητες.  Παράλληλα ζητήσαμε οι μονιμοποιήσεις να γίνουν με βάση τον υφιστάμενο κατάλογο και με ισχύ από την 1/9/2014.

 

Επειδή μας πιέζει ο χρόνος, πρέπει να κινηθούμε όσο γίνεται πιο γρήγορα ώστε να προωθηθεί η σχετική διαδικασία και το νομοσχέδιο να κατατεθεί στη Βουλή.  Ζητήσαμε ήδη από τον ΥΠΠ να μας καλέσει και να συζητήσουμε, πριν την κατάθεση στη Βουλή, την κατανομή των θέσεων.

 

Νέο σύστημα διορισμού στην εκπαίδευση

Ο Υπουργός Παιδείας μας υπέβαλε τον περασμένο Οκτώβριο νέα πρόταση για διορισμούς στην εκπαίδευση.  Βάση της πρότασης είναι το σχέδιο που μας υπέβαλε το Σεπτέμβρη του 2012 ο τέως ΥΠΠ Γιώργος Δημοσθένους.

 

Για συζήτηση της πρότασης του ΥΠΠ είχαμε συνάντηση με τον ίδιο τον Υπουργό, ενώ τρεις φορές συγκλήθηκε το Συμβούλιο Δημοτικής και Μέσης.

 

Η ΟΕΛΜΕΚ κατέθεσε γραπτώς τις απόψεις της, ξεκαθαρίζοντας ότι σε μια περίοδο οικονομικής κρίσης και με την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση να βρίσκεται σε εξέλιξη, άλλες θα έπρεπε να είναι οι προτεραιότητες που θα αφορούσαν άμεσα την αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου.

 

Παράλληλα ξεκαθαρίζαμε τη θέση μας ότι πρέπει να υπάρξει χρόνος ώστε να γίνει σε βάθος ένας δομημένος διάλογος και να τεθούν επί τάπητος όλα τα σοβαρά προβλήματα της εκπαίδευσης.

 

Ξεκαθαρίσαμε, ακόμη, ότι με τις γραπτές εξετάσεις που προτείνει το σχέδιο του ΥΠΠ και είναι η βασική φιλοσοφία της πρότασής του, δεν μπορούν να επιλεγούν οι ικανοί εκπαιδευτικοί.

 

Εξαιρετικής σημασίας για μας ήταν και είναι η κατοχύρωση των συναδέλφων που υπηρετούν εδώ και χρόνια στην εκπαίδευση. Αυτοί πέρασαν με επιτυχία το Πρόγραμμα Προϋπηρεσιακής Κατάρτισης, το οποίο περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, γραπτή εξέταση, κατάθεση εργασιών, τελική εργασία και ετήσια διδακτική εμπειρία, αλλά δεν είναι μόνιμοι. Δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή σε καμία περίπτωση η παραγνώριση αυτής της Εκπαιδευτικής Προϋπηρεσίας. Δεν μπορεί επίσης να γίνει αποδεκτό, τα τεράστια Κρατικά και Κοινοτικά Κονδύλια που δαπανήθηκαν για την επιμόρφωση αυτή, να θεωρηθούν ως μια ακόμη σπατάλη και άσκοπη δαπάνη.

 

Επιπρόσθετα, δε μπορούν να αδικηθούν έκτακτοι και αντικαταστάτες εκπαιδευτικοί που προσφέρουν για πολλά χρόνια στην εκπαίδευση.

 

Στα πλαίσια αυτά, εισηγούμαστε τη δημιουργία ξεχωριστού καταλόγου, ο οποίος να περιλαμβάνει τους καθηγητές / καθηγήτριες που παρακολούθησαν με επιτυχία το Πρόγραμμα Προϋπηρεσιακής Κατάρτισης, συμβασιούχους, εκτάκτους και αντικαταστάτες με αναγνωρισμένη Εκπαιδευτική Προϋπηρεσία τουλάχιστον δύο ετών, μέχρι 31 Αυγούστου 2014. Ο οποιοσδήποτε εκσυγχρονισμός του υφιστάμενου συστήματος, να ισχύσει μετά την εξάντληση αυτού του καταλόγου.

 

Επιδοθήκαμε σ’ ένα αγώνα, για να πείσουμε τα κόμματα να αλλάξουν την αρχική τοποθέτησή τους σ’ ό,τι αφορά την κατοχύρωση των συναδέλφων.  Είχαμε επανειλημμένες συναντήσεις μαζί με όλα ανεξαιρέτως τα κόμματα και καταφέραμε να αλλάξουμε τις θέσεις τους και να δεκτούν τη δίκαιη θέση της ΟΕΛΜΕΚ ώστε να μη μείνουν στο δρόμο εκατοντάδες συνάδελφοι.

 

Οι εξελίξεις γύρω από το θέμα τρέχουν.  Η θέση μας είναι ξεκάθαρη.  Θα αγωνιστούμε με όσα μέσα έχουμε στη διάθεσή μας, μη αποκλειομένων και των δυναμικών μέχρι να γίνουν δεκτές οι κοινωνικά δίκαιες θέσεις μας.

 

Αναλυτικά – Ωρολόγιο Πρόγραμμα

Ο ΥΠΠ προχώρησε στο διορισμό δυο επιτροπών που στόχο έχουν να μελετήσουν τα δυο αυτά θέματα και να υποβάλουν εισηγήσεις. Στη μια επιτροπή μετέχει και η ΟΕΛΜΕΚ, ενώ τη δεύτερη επιτροπή απαρτίζουν Πανεπιστημιακοί και την τρίτη υπηρεσιακοί λειτουργοί (ΣΕΑΠ).

 

Τονίζουμε ότι τα δύο αυτά θέματα άπτονται της ομαλής λειτουργίας των σχολείων και γι’ αυτό επαναλαμβάνουμε το αίτημά μας για συζήτησή τους και ξεκαθάρισμα των προθέσεων του ΥΠΠ.

 

Με τις έντονες παρεμβάσεις της Οργάνωσής μας ήδη έχουν γίνει διορθωτικές παρεμβάσεις στα αναλυτικά των μαθημάτων της Νεοελληνικής Γλώσσας και της Ιστορίας στο γυμνασιακό κύκλο.

 

Παράλληλα, ξεκαθαρίζουμε ότι δε θα δεχθούμε οτιδήποτε που έρχεται σε αντίθεση με διαχρονικές θέσεις της ΟΕΛΜΕΚ.

 

Κεντρική θέση της Οργάνωσής μας είναι ότι απαραίτητες προϋποθέσεις, για να προχωρήσουμε στην εφαρμογή των νέων αναλυτικών προγραμμάτων είναι: Να προηγηθεί η σχετική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, να συμφωνηθεί το νέο Ωρολόγιο Πρόγραμμα και τα Προγράμματα Σπουδών και να ετοιμαστεί/συμφωνηθεί το νέο διδακτικό υλικό που θα χρησιμοποιηθεί στη διδακτική πράξη. Δυστυχώς, οι βασικές αυτές παιδαγωγικές και ορθολογιστικές θέσεις δεν εφαρμόζονται πλήρως.

 

Παράλληλα, θέση της Οργάνωσής μας είναι η συμμετοχή της σε κάθε όργανο που θα δημιουργηθεί για το θέμα των Αναλυτικών Προγραμμάτων.

 

Σχέδιο Αξιολόγησης

Στην τελευταία συνεδρία του Συμβουλίου Δημοτικής και Μέσης ο ΥΠΠ ανέφερε ότι σύντομα θα μας επιδώσει σχέδιο αξιολόγησης.

Επαναλαμβάνουμε και σήμερα ότι η Οργάνωσή μας πιστεύει ότι απαιτείται το συντομότερο δυνατόν να θεσμοθετηθεί ένα νέο σύστημα αξιολόγησης το οποίο θα προωθεί την αξιοκρατία, θα εδράζεται σε αντικειμενικά και μετρήσιμα κριτήρια και θα καταργεί τη σημερινή αναχρονιστική μορφή του επιθεωρητή με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Βασική προϋπόθεση της Οργάνωσής μας είναι ότι το τελικό κείμενο για να προχωρήσει προς τελική έγκριση είναι να υπάρχει η συναίνεση των Εκπαιδευτικών Οργανώσεων. Το τελικό κείμενο της Αξιολόγησης θα τεθεί ενώπιον της Π.Σ.Γ.Α. για έγκριση.

 

Σχέδια υπηρεσίας της ειδικότητας Τεχνολογίας και Σχεδιασμού και Τεχνολογίας

Το θέμα που εκκρεμεί εδώ και 10 και πλέον χρόνια τέθηκε στο νέο ΥΠΠ και δεσμεύτηκε, αφού ενημερωθεί, να μας καλέσει σε συζήτηση. Στις 12 Ιουλίου 2013 έγινε συνάντηση του Συνδέσμου Σχεδιασμού και Τεχνολογίας με τον ΥΠΠ για συζήτηση του θέματος.  Δεσμεύτηκε ότι θα δώσει λύση στο πρόβλημα.  Έχουν περάσει πέντε μήνες και το θέμα συνεχίζει να εκκρεμεί.  Ελπίζουμε ότι ο ΥΠΠ θα τηρήσει τη δέσμευσή του και σύντομα θα επιλύσει αυτό το δίκαιο αίτημα των συναδέλφων Σχεδιασμού και Τεχνολογίας.

 

Διεθνείς Σχέσεις

Η ΟΕΛΜΕΚ συμμετείχε το Νιόβρη σε συνέδριο της ETUCE στο Βερολίνο με την Αντιπρόεδρό της και το Γενικό Γραμματέα της.  Το θέμα του συνεδρίου ήταν:

«Η εξέλιξη του επαγγέλματος του εκπαιδευτικού στην εποχή της οικονομικής κρίσης ως βασικό καθήκον για τους κοινωνικούς

εταίρους στον τομέα της εκπαίδευσης. Εξεύρεση κοινών στρατηγικών για ενίσχυση των δεσμών μεταξύ εκπαίδευσης και αγοράς εργασίας».

 

Με το κλείσιμο του συνεδρίου συμφωνήθηκε το ακόλουθο ψήφισμα:

«Οι κοινωνικοί εταίροι στον τομέα της εκπαίδευσης έχουν την ανησυχία τους για την αύξηση των σημείων συμφόρησης στα εκπαιδευτικά συστήματα σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, ως αποτέλεσμα των δημογραφικών αλλαγών και τη μείωση των οικονομικών επενδύσεων σε

αυτά. Η έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την εκπαίδευση στην Ευρώπη 2012 προειδοποιούσε για τους κινδύνους περαιτέρω έλλειψης από εξειδικευμένους εκπαιδευτικούς. Την ίδια στιγμή, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει καθορίσει σωστά την εκπαίδευση ως έναν από τους βασικούς τομείς για την οικονομική ανάκαμψη και την ανάπτυξη.

 

Η έρευνα αυτή έχει λάβει υπόψη την ανάγκη των εκπαιδευτικών συστημάτων και της οικονομικής ανάπτυξης στην Ευρώπη να αντιμετωπίσουν την έλλειψη εργατικού δυναμικού και με ποιο τρόπο θα φθάσουν στους στρατηγικούς στόχους που έχουν τεθεί για το 2020. Ο γενικός στόχος του έργου ήταν να αυξήσει περαιτέρω την ευαισθητοποίηση του κοινού σχετικά με τις επιπτώσεις της δραματικής έλλειψης ειδικευμένων καθηγητών για βασικά θέματα, όχι μόνο για τον ίδιο τον τομέα της εκπαίδευσης, αλλά και σε άλλους τομείς και το σύνολο της αγοράς εργασίας. Υπάρχει ανάγκη να απαντηθεί από το Ευρωπαϊκό εκπαιδευτικό σύστημα το ερώτημα σχετικά με το τι θα μπορούσε να γίνει για να προσελκύσει και να διατηρήσει εκπαιδευτικούς με τα καλύτερα προσόντα και την παραχώρηση κινήτρων στο επάγγελμα του εκπαιδευτικού.

Το επάγγελμα του εκπαιδευτικού σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, πάσχει από έλλειψη ελκυστικότητας με την κατάσταση να έχει επιδεινωθεί κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών της οικονομικής κρίσης. Μια τέτοια εξέλιξη και το συναφές πρόβλημα της έλλειψης εκπαιδευτικών θα έχει εκτεταμένες επιπτώσεις στην ποιότητα της εκπαίδευσης και της κατάρτισης. Έρχεται σε καιρούς που η ανεργία των νέων στην Ευρώπη έχει φθάσει σε ένα νέο ανώτατο ρεκόρ. Πολλοί νέοι άνθρωποι στην Ευρώπη δεν βρίσκονται ούτε στον τομέα της απασχόλησης, ούτε της εκπαίδευσης ή της κατάρτισης. Υπό το φως της συνεδρίας του Συμβουλίου Υπουργών τον Φεβρουάριο του 2012, όπου οι Υπουργοί Παιδείας συζήτησαν τη σχέση μεταξύ των μέτρων της εκπαίδευσης και της ανεργίας των νέων, το έργο αυτό θα προκαλέσει επίσης τις ανησυχίες των μαθητών και των γονιών σχετικά με τις προοπτικές για το μέλλον των νέων στην Ευρώπη. Το έργο αναφέρεται σε εθνικές και ευρωπαϊκές πολιτικές απασχόλησης και τονίζει την ανάγκη να επενδύσουν τα κράτη μέλη περισσότερο στην εκπαίδευση, προκειμένου να επιτύχουν τους βασικούς στόχους της στρατηγικής ΕΕ 2020 τόσο στην εκπαίδευση όσο και στην απασχόληση.

 

Στο πλαίσιο της έρευνας, η ETUCE και η ΕΦΕΕ οργανώσεις-μέλη κλήθηκαν να προσδιορίσουν τις προτεραιότητες για περαιτέρω δράση σε περιφερειακό, εθνικό και  ευρωπαϊκό επίπεδο με σκοπό τη βελτίωση της κατάστασης και της ελκυστικότητας του επαγγέλματος του εκπαιδευτικού και να διατυπώσουν συστάσεις.

 

Προτεραιότητες και συστάσεις για περαιτέρω δράση σε εθνικό και περιφερειακό επίπεδο

  1. Τρεις τομείς δράσης που προσδιορίστηκαν στη διάρκεια της έρευνας, είναι οι κορυφαίες προτεραιότητες για το μέλλον τόσο σε εθνικό όσο και σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Αυτές είναι:
  • Η γενική προώθηση της εικόνας του επαγγέλματος του εκπαιδευτικού στην κοινωνία και στα μέσα ενημέρωσης.
  • Η διασφάλιση των αποδοχών των εκπαιδευτικών.
  • Η βελτίωση της συνεχούς κατάρτισης και επιμόρφωσης.
  • Η συνεχής επαγγελματική ανάπτυξη.

 

2. Οι κοινωνικοί εταίροι της ΕΕ μπορεί να διαδραματίσουν ένα ρόλο με τη διάδοση ορθών πρακτικών και τη διαμόρφωση συστάσεων:

  • Η σημαντικότερη δραστηριότητα για τους κοινωνικούς εταίρους της ΕΕ στον τομέα της εκπαίδευσης θα είναι ο εντοπισμός και η διάδοση πληροφοριών σχετικά με τις υπάρχουσες πρωτοβουλίες και τις βέλτιστες πρακτικές για το επάγγελμα του εκπαιδευτικού, όπως καθορίζεται από το εθνικό επίπεδο. Οι κοινωνικοί εταίροι της ΕΕ θα μπορούσαν, για παράδειγμα, να συμβάλουν παρέχοντας ακριβείς πληροφορίες για τη βασική εκπαίδευση των εκπαιδευτικών, τη συνεχή επαγγελματική τους ανέλιξη και τις συνθήκες εργασίας των εκπαιδευτικών, καθώς και την υποστήριξη της συλλογής συγκρίσιμων δεδομένων.
  • Οι κοινωνικοί εταίροι της ΕΕ θα πρέπει να αναπτύξουν προτάσεις για νέες στρατηγικές σε επίπεδο ΕΕ στο πλαίσιο των δομών του ευρωπαϊκού ειδικού κοινωνικού διαλόγου στον τομέα της εκπαίδευσης

 

Το γενικό συμπέρασμα, όπως διατυπώθηκε και από τους εισηγητές του συνεδρίου, είναι η αναγκαιότητα για επένδυση των Ευρωπαϊκών κρατών στην παιδεία, με στόχο την αναβάθμιση του ρόλου των εκπαιδευτικών και η συνεχής επιμόρφωση και μετεκπαίδευσή τους. Η παιδεία είναι αυτή που θα κτίσει ένα καλύτερο μέλλον στην Ενωμένη Ευρώπη.

 

Πορεία Οικήματος ΟΕΛΜΕΚ

Όπως είναι γνωστό, στις 7 Ιουνίου 2013 κατατέθηκε από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας Νίκο Αναστασιάδη, ο θεμέλιος λίθος του Οικήματος της ΟΕΛΜΕΚ. Έκτοτε, η εργοληπτική εταιρεία εργάζεται πυρετωδώς για να παραδώσει το έργο τέλος Μαΐου 2014 όπως προνοεί το συμβόλαιο.

Μία φορά κάθε μήνα, πραγματοποιείται συνεδρία υπό τον αρχιτέκτονα του έργου στο εργοτάξιο, παρουσία όλων των εμπλεκομένων υπεργολάβων και της εκπροσώπου της ΟΕΛΜΕΚ, όπου συζητείται η πορεία του έργου και τυχόν προβλήματα που παρουσιάζονται. Η συνεργασία όλων των εμπλεκομένων φαίνεται αρκετά αποτελεσματική και όλοι επιδεικνύουν συνέπεια και επαγγελματισμό. Στην πορεία των εργασιών προέκυψαν διάφορα τεχνικά προβλήματα που αφορούσαν την εμπλοκή διαφόρων υπηρεσιών όπως ο Δήμος Στροβόλου και η Υδατοπρομήθεια τα οποία ωστόσο έχουν επιλυθεί.

Να αναφερθεί επίσης με ιδιαίτερη ικανοποίηση ότι έγινε αποδεκτή αίτησή μας προς το Δήμο Στροβόλου, και η οδός στην οποία ανεγείρεται το Οίκημα να φέρει το όνομα του πρώτου Προέδρου της ΟΕΛΜΕΚ Κωνσταντίνου Σπυριδάκι. Είμαστε βέβαιοι ότι η ΠΣΓΑ του Δεκεμβρίου του

2014 θα πραγματοποιηθεί στην αίθουσα εκδηλώσεων των ιδιόκτητων γραφείων της Οργάνωσής μας.

Εδώ να μου επιτρέψετε να ευχαριστήσω ιδιαίτερα την Αντιπρόεδρο της ΟΕΛΜΕΚ Άλκηστη Βαρνάβα που ως υπεύθυνη από πλευράς ΟΕΛΜΕΚ για την εκτέλεση του έργου αφιερώνει αρκετό χρόνο για το σκοπό αυτό.

 

Καθηγητές Τέχνης

Το πρόβλημα με τους συναδέλφους καθηγητές Τέχνης αναφορικά με τη διδασκαλία του μαθήματος των Γραφικών Τεχνών παραμένει σε εκκρεμότητα.

Παρά τις υποσχέσεις του ΥΠΠ ότι θα δώσει λύση, η εκκρεμότητα παραμένει.

 

Εκδόσεις ΟΕΛΜΕΚ

Μετά τις γιορτές των Χριστουγέννων θα είναι έτοιμο το νέο τεύχος του περιοδικού ΠΑΡΟΥΣΙΑ.  Πριν τις γιορτές των Χριστουγέννων θα είναι έτοιμο και το τρίτο τεύχος της αναβαθμισμένης εφημερίδας «ΤΟ ΒΗΜΑ» με περιεχόμενο δραστηριότητες της ΟΕΛΜΕΚ και των σχολείων μας.

Θέλω να ευχαριστήσω όλους όσοι εργάστηκαν για την έκδοση των δυο αυτών εντύπων.

Με την ευκαιρία να αναφέρω ότι ολοκληρώνεται σύντομα και η έκδοση της ιστορίας της ΟΕΛΜΕΚ που ετοιμάζει ο φίλος καθηγητής του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης Δημήτρης Χαραλάμπους για την ιστορία της ΟΕΛΜΕΚ και του εκπαιδευτικού συνδικαλισμού στη Μέση Εκπαίδευση.

Όπως γνωρίζετε η Οργάνωσή μας συμπλήρωσε φέτος 60 χρόνια ζωής με συμμετοχή σ’ όλους τους εθνικούς, κοινωνικούς και συνδικαλιστικούς αγώνες του λαού μας.

Με την ευκαιρία αυτή διοργανώνουμε στις 4 Μαρτίου 2013 Παγκύπρια καλλιτεχνική εκδήλωση στη Λευκωσία με τα Μουσικά Σχολεία της Κύπρου.

 

Αγαπητές συναδέλφισσες,

Αγαπητοί συνάδελφοι,

Σε καιρούς δύσκολους για την ιδιαίτερή μας πατρίδα και τον Κυπριακό λαό, εμείς οι εκπαιδευτικοί έχουμε να επιτελέσουμε ένα δύσκολο και πολυσχιδές έργο.

Παρά το γεγονός ότι είμαστε ο εύκολος στόχος, είμαστε αποφασισμένοι να συνεχίσουμε τον αγώνα μας για το καλό των παιδιών, για την πρόοδο του δημόσιου σχολείου.  Οι επιθέσεις από οπουδήποτε και αν προέρχονται δεν μας πτοούν.

 

Το έργο μας σίγουρα δεν είναι εύκολο.  Όμως με ενότητα, με δυναμισμό, με ξεκάθαρες θέσεις θα συνεχίσουμε τον αγώνα.

 

Τα προβλήματα και οι εκκρεμότητες πολλές.  Διαβεβαίωση όλων μας είναι ότι θα συνεχίσουμε την προσπάθεια μέχρι την προώθηση και επίλυσή τους.

 

Θέλω, πριν κλείσω να εκφράσω τις ευχαριστίες μου στα μέλη της Γραμματείας και του ΚΔΣ για τη συνεργασία και την κοινή προσπάθεια για προώθηση των θέσεων της ΟΕΛΜΕΚ και επίλυση των προβλημάτων που υπάρχουν.

 

Διαφωνίες υπάρχουν και θα συνεχίσουν να υπάρχουν, όχι για την ουσία των προβλημάτων, αλλά για τη στρατηγική που σε κάποιες περιπτώσεις θα πρέπει να ακολουθήσουμε.  Αυτά ξεπερνιούνται με καλή θέληση και διάλογο.

Αυτό, εξάλλου, είναι το βασικό συστατικό της δημοκρατίας.

 

Ευχαριστίες θέλω να εκφράσω και προς τους Γενικούς Αντιπροσώπους και προς όλες τις Κινήσεις, στη συνεργασία των οποίων προσδοκώ στους δύσκολους καιρούς που περνάμε σήμερα.

 

Τέλος, ευχαριστώ το προσωπικό της ΟΕΛΜΕΚ που με ευσυνειδησία ανταποκρίνεται σε όλες τις υποχρεώσεις του.

 

Εύχομαι σε όλους Καλές Γιορτές με την ελπίδα το νέο έτος 2014 να φέρει καλύτερες μέρες για την πατρίδα μας και για όλους τους εργαζόμενους.

 

 

 

 

 

Λεμεσός,  12  Δεκεμβρίου  2013.

Αρ. πρωτ.  ΠΣΓΑ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2013(ΤΕΛΙΚΗ ΛΟΓΟΔΟΣΙΑ ΚΔΣ)

 
ΑΙΤΗΣΗ ΓΙΑ ΕΝΟΙΚΙΑΣΗ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΩΝ