facebook
 
 
 
 
ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ
ΔΕΛΤΙΟ
ΤΥΠΩΣΤΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΜΙΣΘΟΔΟΣΙΑΣ ΣΑΣ
 
Δυσαρέσκεια για την Έκθεση της Παγκόσμιας Τράπεζας
 
 
 
 
Ημερομηνία: 06-05-2014

 

 

Τ.Θ. 28917,

2084 ΑΚΡΟΠΟΛΗ, ΛΕΥΚΩΣΙΑ

ΤΗΛ. 22- 378480 , 22-379590,

ΦΑΞ. 22-379430, 22-379550

E-MAIL: info@oelmek.com.cy

Webside: www.oelmek.com.cy

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

 

Κατ’ αρχήν η ΟΕΛΜΕΚ θα ήθελε να εκφράσει τη δυσαρέσκειά της για το γεγονός ότι η Παγκόσμια Τράπεζα ετοίμασε μια πολυσέλιδη Έκθεση για το εκπαιδευτικό σύστημα της Κύπρου και το εργασιακό καθεστώς των εκπαιδευτικών, έχοντας μια συνάντηση με τις Εκπαιδευτικές Οργανώσεις μικρής διάρκειας και παρά το γεγονός ότι κατά την επίσκεψη του κλιμακίου στην Κύπρο το Σεπτέμβριο, δόθηκε η διαβεβαίωση ότι θα ακολουθούσαν και άλλες συναντήσεις. Άρα αντιλαμβάνεται ο κάθε ένας ότι στην πληροφόρηση των ιθυνόντων που συνέταξαν την Έκθεση, οι εκπρόσωποι των 13000 εκπαιδευτικών, οι οποίοι σίγουρα γνωρίζουν αρκετά καλά τα θέματα και τα προβλήματα του κυπριακού εκπαιδευτικού συστήματος, δεν είχαν σχεδόν καθόλου συμμετοχή και δεν κλήθηκαν ουσιαστικά να εκφράσουν απόψεις.

Εξίσου αρνητικό στοιχείο, είναι το γεγονός ότι η υπό παρουσίαση Έκθεση, παρέμεινε επίσημα απόρρητη, σύμφωνα με απόφαση της Παγκόσμιας Τράπεζας και αναμένεται από τις Εκπαιδευτικές Οργανώσεις να καταθέσουν σήμερα παρατηρήσεις και εισηγήσεις, επί μίας ουσιαστικά άγνωστης Έκθεσης.

Παρ’ όλ’ αυτά, το έγγραφο διέρρευσε στα μέσα ενημέρωσης, έτσι από μια ανάγνωση που του έγινε παρατηρούνται ουσιαστικά λάθη, σημαντικές ασάφειες και λανθασμένες εντυπώσεις για πολλά ζητήματα που αφορούν το εργασιακό καθεστώς των εκπαιδευτικών, αλλά και το κυπριακό εκπαιδευτικό σύστημα. Αυτό αποδεικνύει ότι δεν έγινε πλήρης ενημέρωση του κλιμακίου της Παγκόσμιας Τράπεζας ή η ενημέρωση έγινε από άτομα που δεν γνωρίζουν καλά την πραγματικότητα στο δημόσιο σχολείο.

Επιγραμματικά μπορούν να αναφερθούν μερικά από τα σημεία που εντοπίστηκαν:

  • Ενώ στη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε το Σεπτέμβριο του 2013 μεταξύ του κλιμακίου της Παγκόσμιας Τράπεζας και των Εκπαιδευτικών Οργανώσεων συμφωνήθηκε ότι ο καλός εκπαιδευτικός δεν αναδεικνύεται από τις εξετάσεις, στην Έκθεση της Τράπεζας υιοθετείται η αρχική πρόταση που κατατέθηκε από τον τέως Υπουργό Παιδείας.
  • Οι τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών στις Εκπαιδευτικές Περιφέρειες γίνεται από την Επιτροπή Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας και η τοποθέτηση τους σε συγκεκριμένο σχολείο από το Υπουργείο Παιδείας και όχι το ανάποδο, όπως αναφέρει η Έκθεση.
  • Το πρόγραμμα της Προυπηρεσιακής Επιμόρφωσης άρχισε το 1999 και όχι το 2002 όπως αναφέρει η Έκθεση.
  • Σύμφωνα με μια από τις διαπιστώσεις της Έκθεσης, το ποσοστό απόλυσης εκπαιδευτικών είναι πολύ χαμηλό – λιγότερο από 1% κάθε χρόνο. Μηχανισμοί απόλυσης υπάρχουν και μάλιστα υπάρχει ένα αρκετά δύσκολο σύστημα μονιμοποίησης. Αν δεν εφαρμόζονται, είναι ευθύνη του ΥΠΠ πρώτιστα. Μάλιστα, υπήρχαν περιπτώσεις που εκπαιδευτικοί παραπέμφθηκαν στην ΕΕΥ με το αίτημα της απόλυσης και η ΕΕΥ τους μονιμοποίησε.
  • Στην Έκθεση, ενώ αναφέρεται η διαδικασία προαγωγής σε Βοηθό Διευθυντή και Διευθυντή, δεν αναφέρεται η διαδικασία προαγωγής στη θέση του Βοηθού Διευθυντή Α΄, η οποία με βάση τα σχέδια υπηρεσίας αναλαμβάνει τρεις νευραλγικούς τομείς της διοίκησης του Σχολείου.
  • Γίνεται αναφορά ότι το πρόγραμμα Προϋπηρεσιακής Κατάρτισης προσφέρθηκε για τελευταία φορά πριν δυο χρόνια και ότι στην πραγματικότητα, το πρόγραμμα δεν χρειάζεται πραγματικά σήμερα, εφόσον δεν διορίζονται νέοι εκπαιδευτικοί στη Μέση Εκπαίδευση.    Ωστόσο το πρόγραμμα προσφέρθηκε και κατά την περσινή χρονιά 2012-2013 για 3 ειδικότητες θεατρολόγους, φυσικής αγωγής και οικιακής οικονομίας.
  • «Στη Μέση Εκπαίδευση, η αξιολόγηση του σχολείου γίνεται μόνο όταν ένας  Διευθυντής  κάνει αίτηση για προαγωγή στη θέση του Επιθεωρητή». Ακόμα μια λανθασμένη πληροφόρηση, αφού γίνονται αξιολογήσεις των σχολείων σαφέστατα χωρίς να προηγείται αίτηση του διευθυντή για να γίνει επιθεωρητής. Υπάρχει και η διαδικασία της «μείζονος επιθεώρησης» που προβλέπεται από τη νομοθεσία.
  • Ενώ οι Διευθυντές στη Μέση Εκπαίδευση έχουν απαλλαχθεί από τα διδακτικά τους καθήκοντα, η Έκθεση εισηγείται όπως ο διδακτικός τους χρόνος  περιοριστεί το πολύ μέχρι τις 6 περιόδους.
  • Μετά την απόκτηση πτυχίου, οι υποψήφιοι που ενδιαφέρονται να διοριστούν ως εκπαιδευτικοί υποβάλουν αίτηση στο ΥΠΠ και την Επιτροπή Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας σύμφωνα με όσα καταγράφει η Έκθεση, ενώ η αίτηση υποβάλλεται μόνο στην ΕΕΥ που έχει και την ευθύνη/αρμοδιότητα  των διορισμών.
  • Ενώ οι προαγωγές έχουν παγοποιηθεί εδώ και δύο χρόνια, η Έκθεση αναφέρει ότι οι ευκαιρίες για προαγωγή έχουν μειωθεί.
  • Συνδέεται τέλος, η παραγωγικότητα με τις απολαβές των εκπαιδευτικών, με την προϋπόθεση ενός νέου συστήματος αξιολόγησης, χωρίς ωστόσο να προσμετράται το γεγονός ότι η Κύπρος είναι μια μικρή κοινωνία και οι προσωπικές αλλά και οι κομματικές σχέσεις δύσκολα θα εκλείψουν.

Σκοπός δεν είναι η λεπτομερής ανάλυση όλων των επισημάνσεων που καταγράφονται στην Έκθεση. Η ΟΕΛΜΕΚ όπως και όλες οι Εκπαιδευτικές Οργανώσεις έχουν συγκεκριμένες απόψεις τόσο για τον τρόπο διορισμού των εκπαιδευτικών, όσο και για την αξιολόγηση και την επιμόρφωσή τους. Ειδικά για το σύστημα αξιολόγησης, οι εκπαιδευτικές οργανώσεις εδώ και 15 χρόνια ζητούν την αλλαγή του, αφού το θεωρούν χρεωκοπημένο, αναχρονιστικό και ξεπερασμένο. Παράλληλα, μια εκπαιδευτική πολιτική θεωρούμε ότι δεν μπορεί να αλλάξει αν δεν ασχοληθεί και με το επίκεντρο του ενδιαφέροντός της που είναι ο μαθητής. Όλα τα ζητήματα που αφορούν την εκπαίδευση θα πρέπει να συζητηθούν στα πλαίσια ενός διαλόγου με τους άμεσα εμπλεκόμενους.

 

 

Ο  Πρόεδρος                                               Ο  Γεν.  Γραμματέας

Θέμης Πολυβίου                                          Δημήτρης Ταλιαδώρος

Λευκωσία,   6  Μαΐου  2014

ΠΙΣΤΟ ΑΝΤΙΓΡΑΦΟΝ

Αρ. πρωτ.  ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΤΡΑΠΕΖΑ-418.2014

 
ΑΙΤΗΣΗ ΓΙΑ ΕΝΟΙΚΙΑΣΗ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΩΝ