facebook
 
 
 
 
ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ
ΔΕΛΤΙΟ
ΤΥΠΩΣΤΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΜΙΣΘΟΔΟΣΙΑΣ ΣΑΣ
 
ΟΕΛΜΕΚ: Λανθασμένες οι εμμονές της ΟΛΤΕΚ
 
 
 
 
Ημερομηνία: 23-03-2012

 

 

ΟΕΛΜΕΚ: Λανθασμένες οι εμμονές της ΟΛΤΕΚ

Λανθασμένες πιστεύουμε είναι οι θέσεις και οι απόψεις της ΟΛΤΕΚ σχετικά με το θέμα για παρεμπόδιση της ενοποίησης των δύο Σχεδίων Υπηρεσίας Καθηγητών «Σχεδιασμού και  Τεχνολογίας» και Καθηγητών «Τεχνολογίας» (Σ.Υ. 43/2003) 2.10.2003.

Η ΟΛΤΕΚ πιστεύουμε ότι προσπαθεί να παραπλανήσει με την άγνοιά της για το θέμα, παρουσιάζοντας τους καθηγητές Σχεδιασμού και Τεχνολογίας και τους καθηγητές Τεχνολογίας να έχουν διαφορετικά διδακτικά καθήκοντα. Σε κανένα σημείο το Σχέδιο Υπηρεσίας, όπως παρουσιάζεται αυτούσιο πιο κάτω από την Εκπαιδευτική Νομοθεσία της Κυπριακής Δημοκρατίας, δεν αναφέρει ότι οι καθηγητές Σχεδιασμού και Τεχνολογίας θα πρέπει να διδάσκουν μόνο στο Γυμνάσιο και οι καθηγητές Τεχνολογίας θα πρέπει να διδάσκουν μόνο στο Λύκειο.

(δ) Για το Σχεδιασμό και Τεχνολογία: Πανεπιστημιακό δίπλωμα ή τίτλος ή ισότιμο προσόν στο Σχεδιασμό και Τεχνολογία ή σε οποιοδήποτε άλλο θέμα που να συνάδει ως προς το επίπεδο και το περιεχόμενο του.

(ε) Για την Τεχνολογία:

(ΐ) Πανεπιστημιακό δίπλωμα ή τίτλος ή ισότιμο προσόν στο Σχεδιασμό και Τεχνολογία, νοουμένου ότι αποκτήθηκε ύστερα από πλήρη κύκλο σπουδών και δεν είναι συμπληρωματικός άλλου πρώτου τίτλου, ή στους κλάδους Ηλεκτρολογικής Μηχανικής, Μηχανολογικής Μηχανικής, Μηχανικής Ηλεκτρονικών ή τίτλος σε οποιοδήποτε άλλο κλάδο που κρίνεται από το Κυπριακό Συμβούλιο Αναγνώρισης Τίτλων Σπουδών (ΚΥΣΑΤΣ) ως ισότιμος και αντίστοιχος με αυτούς, καθώς και σε οποιοδήποτε άλλο κλάδο της Μηχανικής νοουμένου ότι κατέχουν και πτυχίο Σχεδιασμού και Τεχνολογίας. και

(ii) Πιστοποιητικό συμπλήρωσης με επιτυχία ειδικής σειράς μαθημάτων που οργανώνει το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού για τη διδασκαλία του μαθήματος. 


Είναι φανερό από το πιο πάνω Σχέδιο Υπηρεσίας οι καθηγητές για το Σχεδιασμό και Τεχνολογία/Τεχνολογία δεν έχουν κανένα περιορισμό σε πιο επίπεδο διδάσκουν αφού το πτυχίο του Σχεδιασμού και Τεχνολογίας αναφέρεται και στις δύο περιπτώσεις. Επίσης, σε κανένα σημείο το Σχέδιο Υπηρεσίας δεν αναφέρει μαθήματα διαφορετικών αντικειμένων μάθησης όπως λανθασμένα παρουσιάζει η ΟΛΤΕΚ για τη διδασκαλία του μαθήματος.

Χωρίς η ΟΛΤΕΚ να έχει εμπεριστατωμένες απόψεις απαιτεί να διχάσει το σύνδεσμο Σχεδιασμού και Τεχνολογίας αλλά και να παραπλανήσει το κοινό σε κάτι ανύπαρκτο και εξωπραγματικό. Οι καθηγητές του συνδέσμου Καθηγητών Σχεδιασμού και Τεχνολογίας –ΟΕΛΜΕΚ καταδικάζουν αυτή την προσπάθεια από πλευράς ΟΛΤΕΚ και ζητούν από την συγκεκριμένη οργάνωση όπως μελετήσει το Σχέδιο Υπηρεσίας προσεκτικά πρώτου καταφύγει ξανά στα Μ.Μ.Ε.

Δεν νομίζουμε ότι η ΟΛΤΕΚ είναι σε θέση να αξιολογεί την ειδική σειρά μαθημάτων που οργανώνει το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού για τη διδασκαλία του μαθήματος και να αμφισβητεί το επίπεδο των καθηγητών που διορίζει το Υ.Π.Π αλλά και το επίπεδο των μαθητών που επιτυγχάνουν με το μάθημα της Τεχνολογίας στις Παγκύπριες εξετάσεις. Η υφιστάμενη πρακτική διδασκαλία του μαθήματος πιστεύουμε ότι έχει φέρει μετρήσιμα αποτελέσματα στο εκπαιδευτικό σύστημα της Κύπρου τα τελευταία έξη χρόνια αφού η επιλογή του μαθήματος από τους μαθητές αυξάνεται σε ετήσια βάση (Επιλογή μαθήματος κατεύθυνσης Τεχνολογίας 2004-2005: 8.9% μαθητές, επιλογή μαθήματος κατεύθυνσης Τεχνολογίας 2011-2012: 11.8% μαθητές).

Ο κλάδος μας πιστεύει ότι η ΟΛΤΕΚ νοιώθει να απειλείται από το συγκεκριμένο μάθημα προσπαθώντας να προσφέρει μέσα από τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα, το απηρχαιωμένο σύστημα της εξειδίκευσης των μαθητών από την ηλικία τω δεκαπέντε  (15) ετών. 

Με ποια λογική, Αναλυτικά Προγράμματα, Παγκύπριες Εξετάσεις, Σεμινάρια, παραγωγή ΨΕΠ, συγγραφή βιβλίων, Πρόγραμμα Προϋπηρεσιακής Κατάρτισης, Παραγγελίες εξοπλισμού/υλικών  και καθοδήγηση των συναδέλφων  να οργανώνονται, να συντονίζονται και να υλοποιούνται από τη Μέση Γενική Εκπαίδευση και από την άλλη το Σχέδιο Υπηρεσίας να επιτρέπει Επιθεωρητές της Τεχνικής Εκπαίδευσης να επιθεωρούν καθηγητές που ούτε καν γνωρίζουν;

Επίσης, πώς είναι δυνατό στο ίδιο σχολείο, όπου δύο καθηγητές Τεχνολογίας διδάσκουν το ίδιο μάθημα, βάσει του ίδιου Αναλυτικού Προγράμματος και ο ένας καθηγητής να επιθεωρείται και να καθοδηγείται από Επιθεωρητή της Τ.Ε., ενώ ο άλλος από Επιθεωρητή της Μέσης Γενικής Εκπαίδευσης:

Πιστεύουμε ότι μια τέτοια άτσαλη προσπάθεια εξειδίκευσης του μαθήματος της Τεχνολογίας (όπως εισηγείται η ΟΛΤΕΚ) θα έχει αρνητικές επιπτώσεις στην γενική πορεία των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων και της Παιδείας γενικότερα.

Ο Σύνδεσμος καθηγητών του Σχεδιασμού και Τεχνολογίας, προσπαθεί να επιλύσει αυτό το θέμα που δεν έχει ουσιαστικά κανένα οικονομικό κόστος, προβάλλοντας την ανάγκη  για ένα νέο Σχέδιο Υπηρεσίας που να προάγει την ουσιαστική ενότητα του κλάδου, την οριστική επίλυση του προβλήματος με τη διπλή επιθεώρηση, την ισοτιμία, την ισομισθία, την ίση αντιμετώπιση όλων των συναδέλφων χωρίς κατηγοριοποιήσεις και τη μη παρεμπόδιση της επαγγελματικής ανέλιξης οποιουδήποτε εκπαιδευτικού αφού είναι ξεκάθαρο ότι το μάθημα ανήκει στη Μέση Γενική Εκπαίδευση.

 

Λευκωσία,  23  Μαρτίου  2012

Αρ. πρωτ.  1215-352. 2012
                   
0311-352.2012

 

Τ.Θ. 28917,   2084   ΑΚΡΟΠΟΛΗ,   ΛΕΥΚΩΣΙΑ
ΤΗΛ. 22- 378480 , 22-379590,        ΦΑΞ. 22-379430, 22-379550
E-MAIL: info@oelmek.com.cy        Website:   www.oelmek.com.cy

 
ΑΙΤΗΣΗ ΓΙΑ ΕΝΟΙΚΙΑΣΗ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΩΝ