facebook
 
 
 
 
ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ
ΔΕΛΤΙΟ
ΤΥΠΩΣΤΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΜΙΣΘΟΔΟΣΙΑΣ ΣΑΣ
 
Συνέδριο για τον Κοινωνικό Διάλογο στο Ντουπρόβνικ της Κροατίας, 20 -22 Σεπτεμβρίου 2009
 
 
 
 
Ημερομηνία: 23-09-2009

High Level Seminar for Social Dialogue

ETUCEEFEE (Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Εργοδοτών στην Εκπαίδευση)

DUBROVNIK, CROATIA  20 – 22 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2009

 


Συμμετέχοντες στο συνέδριο:

Κώστας Χατζησάββας, Εθνικός εκπρόσωπος στην ETUCE , Γ. Γραμματέας ΟΕΛΜΕΚ

Δημήτρης Μικελλίδης, Πρόεδρος ΠΟΕΔ

Γιώργος Κολλύφας, Πρόεδρος ΟΛΤΕΚ

Κωνσταντίνος Κωνσταντίνου, Γ. Γραμματέας ΠΟΕΔ

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΔΡΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟ 2010 – 2011.

  • Α’ Ημέρα Συνεδρίου, Κυριακή 20 Σεπτεμβρίου 2009

ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΙ:

ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ:

Τα προγράμματα σπουδών, κατάρτισης και η συνεχής επιμόρφωση – επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών μπορούν να βελτιώσουν την διδασκαλία – μάθηση και την εκπαιδευτική διοίκηση.

ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ:

Επιδράσεις και επιπτώσεις από την αύξηση, την διαφοροποίηση των πληθυσμών. Η γήρανση του πληθυσμού στην Ευρώπη και οι επιπτώσεις στις παραγωγικές σχέσεις. Η αναλογία ανδρών – γυναικών στο κεφάλαιο των εργασιακών σχέσεων.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΜΕΤΑ ΤΟ 2010:

Συνεχής παρακολούθηση των θεμάτων τα οποία ανήκουν στις εκπαιδευτικές πρόνοιες της Συνθήκης της Λισσαβώνας.

Κάθε θέμα θα συζητηθεί σε ξεχωριστές ομάδες εργασίας κατά την διάρκεια του 2010 και τουλάχιστον ένα θα προωθηθεί και θα ζητηθεί διεξαγωγή έρευνας για το 2011. Τα υπόλοιπα θέματα θα είναι αντικείμενο σεμιναρίων με εξωτερικούς ειδικούς – ομιλητές κατά τη διάρκεια του 2011.

 

ΚΕΦΑΛΑΙΑ: 

  1. Η συνεισφορά και ο ρόλος της Εκπαίδευσης στην τρέχουσα οικονομική κρίση.
  2. Άγχος, βία. Βελτίωση του μαθησιακού περιβάλλοντος εντοπίζοντας και προωθώντας καλές πρακτικές καθώς επίσης και ενθαρρύνοντας δράσεις μεταξύ των εμπλεκομένων φορέων στην εκπαίδευση.
  3. Σχέση Δημόσιας και Ιδιωτικής Εκπαίδευσης.
  4. Η συνεχής προώθηση του κοινωνικού διαλόγου και η περαιτέρω ανάπτυξη αυτού του θεσμού στην εκπαίδευση.
  5. Προσδιορισμός και επιλογή ζητημάτων (για συζήτηση) από τα εκπαιδευτικά συστήματα διαφορετικών χωρών.

 

ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ: 

Ο ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΚΡΙΣΗΣ.

Εισηγητής: Martin Romer, Γ.Γ. ETUCE

Διαπιστώσεις:

  1. Η κρίση είναι πραγματική και όχι τεχνητή.
  2. Ιδιαίτερα έχει πληγεί η Ανατολική Ευρώπη. Οι Δυτικοευρωπαϊκές τράπεζες έχουν δανείσει πέραν των 1.500 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε ανατολικοευρωπαϊκές τράπεζες μετά το 2002. Η αποπληρωμή καθίσταται πλέον αδύνατη.
  3. Υπάρχει γενική άνοδος του πληθωρισμού.
  4. Τα συναλλαγματικά μερίσματα παρουσίασαν πτώση σε βάρος του δολαρίου και του Ευρώ (20% - 30%).
  5. Οι τιμές συγκεκριμένων αγαθών κατέγραψαν τις μέγιστες τιμές της τελευταίας δεκαετίας.
  6. Στη κεντρική Ευρώπη οι τιμές ακινήτων κατέγραψαν πτώση της τάξης του 20%.
  7. Οι μισές από τις χώρες της Ε.Ε. κατέγραψαν αρνητικούς ρυθμούς ανάπτυξης κατά τον περασμένο χρόνο.
  8. Η Εσθονία, η Λιθουανία, η Λετονία, η Ουγγαρία, η Ρουμανία και η Ουκρανία αντιμετωπίζουν πλέον τον κίνδυνο ολικής  οικονομικής κατάρρευσης.
  9. Οι προϋπολογισμοί του 2009 παρουσίασαν δραματικές περικοπές.

Στη Λετονία  έγιναν περικοπές μέχρι και 50% στους μισθούς των δημοσίων υπαλλήλων, ενώ στη Λιθουανία ανεστάλησαν οι καταβολές συντάξεων.


Π
ερικοπές στην Εκπαίδευση:

Α) Γενικές περικοπές στους Εθνικούς προϋπολογισμούς.

Β) Πάγωμα μισθών σε αρκετές χώρες.

Γ) Εφαρμογή τακτικών λιτότητας και περιορισμού των λειτουργικών εξόδων.

Δ) Περικοπές στις κοινωνικές παροχές.

Ε) Μείωση του μερίσματος από το ΑΕΠ για την εκπαίδευση.

Στ) Σημειώθηκαν κάθετες περικοπές σε θέματα εξοπλισμού, βιβλίων.

Η) Καταγράφηκε αύξηση του χρόνου εργασίας των εκπαιδευτικών και αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη.

Θ) Σε συγκεκριμένες χώρες επεκτάθηκε η τακτική της αγοράς υπηρεσιών για την Παιδεία.

Ι) Έγιναν Διοικητικές αναπροσαρμογές για εξοικονόμηση προσωπικού.


Τακτικές διαχείρισης της Κρίσης από τις Εκπαιδευτικές Οργανώσεις:
 

Α) Σύναψη συμφωνιών με την εργοδοτική πλευρά πάνω σε συγκεκριμένους και διαφανείς στόχους.

Β) Οι συγκεκριμένοι στόχοι πρέπει να είναι κοινώς αποδεκτοί.

Γ) Τα μέσα διαχείρισης της κρίσης πρέπει να είναι διεξοδικά επεξηγημένα και αναλυμένα και από τις δυο πλευρές.

Δ) Συνεχής αξιολόγηση του Σχεδίου Δράσης.

  • Δεύτερη Ημέρα Συνεδρίου – Δευτέρα 21 Σεπτεμβρίου 2009.

ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΑΝΑΖΗΤΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΔΙΑΛΟΓΟΥ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΗΣ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗΣΗ ΚΡΙΣΗΣ

ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: David Poissonneau , ETUCE (Γραμματεία)

Παράμετροι:

  1. Παρατέθηκε σύντομο ιστορικό οργάνωσης και λειτουργίας της EFEE (Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Εργοδοτών στην Εκπαίδευση) η οποία επίσημα πλέον δραστηριοποιείται από τις 26 Φεβρουαρίου 2009.
  2. Ανακοινώθηκε επίσημα ότι οι εσωτερικοί κανονισμοί θεσμοθέτησης του Ευρωπαϊκού κοινωνικού διαλόγου (μεταξύ ETUCE και EFEE) εγκρίθηκαν στην οριστική τους μορφή (internal rules of Procedure of the European Sectoral Social dialogue) την Παρασκευή 18 Σεπτεμβρίου 2009.

Υπογραμμίζουμε ιδιαίτερα ότι:

  1. Κατόπιν των συντονισμένων προσπαθειών των Ελληνοκυπριακών Οργανώσεων, του εθνικού εκπροσώπου κ. Κώστα Χατζησάββα, και της ουσιαστικής βοήθειας του Υ.Π.Π., του Υπουργείου Εξωτερικών και της Νομικής Υπηρεσίας επιτεύχθηκε ν’ απαλειφθεί από το έγγραφο των εσωτερικών κανονισμών της ETUCEEFEE για τον κοινωνικό διάλογο (Internal rules of Procedure of the European Sectoral Social Dialogue) η παράγραφος η οποία έδινε δικαίωμα συμμετοχής και κανονικής εκπροσώπησης των εκπαιδευτικών αρχών των κατεχομένων με την ονομασία « ΒΟΡΕΙΑ ΚΥΠΡΟΣ ».
  2. Είναι αναγκαίο και επιβάλλεται η εμπλοκή της Κυπριακής τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, με εκπρόσωπο, στην διοικούσα επιτροπή για τον κοινωνικό διάλογο.
  3. Κατά την διάρκεια των εργασιών του συνεδρίου ο Πρόεδρος της KTOS και ο Γ. Γραμματέας της KTOEOS  κατήγγειλαν τον συνεχιζόμενο εποικισμό των κατεχομένων και τα σοβαρά προβλήματα που δημιουργεί στις τοπικές κοινωνίες και τα σχολεία.

Προτεραιότητες: 

  1. Αύξηση των συμμετοχών στην EFEE.
  2. Βελτίωση των διαδικασιών διαλόγου εντός της EFEE.
  3. Καθορισμός των διαδικασιών συμμετοχής στην EFEE.
  4. Αριθμός Ευρωπαϊκών Χωρών (μεταξύ των οποίων και η Κύπρος) δεν έχουν καμιά συμμετοχή στο επίπεδο της ανώτερης (πανεπιστήμια) εκπαίδευσης.
  5. Ενεργοποίηση της Α’ φάσης του σχεδίου δράσης για τον κοινωνικό διάλογο. (το οποίο θα διαρκέσει από τον Νοέμβριο 2009 μέχρι Σεπτέμβριο 2010).
  6. Στόχοι της επόμενης φάσης του κοινωνικού διαλόγου:

    (α) Αύξηση των δημοσίων δαπανών για την Παιδεία.
    (β) Αποφυγή – έλεγχος των περικοπών.
    (γ) Προστασία των εργασιακών κεκτημένων.
    (δ) Καθορισμός προτεραιοτήτων στις χρηματοδοτήσεις.
  7. Σταθεροί λόγου επιβάρυνσης των δημοσίων οικονομικών στην Ευρώπη (πέραν της κρίσης).

    (α) Η απουσία και ευρύτερα τα προβλήματα ενός ακριβοδίκαιου φορολογικού συστήματος.
    (β) Η φοροδιαφυγή.
    (γ) Τα φαινόμενα διαφθοράς σε διάφορες Ευρωπαϊκές χώρες.
    (δ) Κακοί οικονομικοί σχεδιασμοί σ’ εθνικό επίπεδο.

 

 

  • Τρίτη Ημέρα συνεδρίου – Τρίτη 22 Σεπτεμβρίου 2009.

Προγραμματισμένες Δραστηριότητες ανάλυσης της οικονομικής κρίσης στα πλαίσια του κοινωνικού διαλόγου.

Νοέμβριος 2009 – Ιανουάριος 2010

 

Πρώτη έρευνα (ερωτηματολόγιο για τις συνέπειες της κρίσης στην εκπαίδευση)

 

Απρίλιος 2010

 

Σεμινάριο με τη συμμετοχή της EFEE, ETUCE, EC για την αντιμετώπιση της κρίσης.

 

Ιούνιος 2010

 

Δημοσίευση ολοκληρωμένης έκθεσης για την οικονομική κρίση και την εκπαίδευση.

 

Σεπτέμβριος 2010

 

Σεμινάριο ανάλυσης της έκθεσης – network participating.

 

 

(Γ) Παρουσίαση της σύγχρονης θεματολογίας στην εκπαιδευτική πολιτική της Ε.Ε.

ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ:  Martin Romer, Γ.Γ. ETUCE

Παράμετροι:

  1. Το φαινόμενο διακοπής ή πρόωρης εγκατάλειψης των σχολείων από τους νέους.
  2. Στρατηγικές  ανάπτυξης της Δια Βίου μάθησης.
  3. Εκπαίδευση – Κατάρτιση των εκπαιδευτικών.
  4. Ανταπόκριση της σχολικής εκπαίδευσης σας ανάγκες της αγοράς εργασίας.
  5. Κινητικότητα των εκπαιδευτικών.
  6. Ανάπτυξη συνδέσμων και σχέσεων ανάμεσα στην Τεχνική εκπαίδευση και την αγορά εργασίας.
  7. Διασφάλιση της ποιότητας στην Τεχνική εκπαίδευση – Προώθηση του συστήματος Τεχνικής Εκπαίδευσης – Επαγγελματική κατάρτιση (ECVET)
  8. Προσχολική αγωγή.

(Δ) Παρουσίαση της οικονομικής κρίσης και των επιπτώσεων στην Εκπαίδευση σε Λετονία, Ρουμανία, Ουγγαρία, Εσθονία και Πολωνία.

Σημείωση  Στην Εσθονία συζητήθηκε αναστολή καταβολής των μισθών στους εκπαιδευτικούς για ενάμιση χρόνο.

Ακολούθησε συζήτηση – διαπιστώσεις – συμπεράσματα από τις ομάδες εργασίας.

Φωτογραφία της αντιπροσωπείας των εκπαιδευτικών οργανώσεων της Κύπρου στο συνέδριο που έγινε στις 20 – 22 Σεπτεμβρίου 2009 στην Κροατία για τον Κοινωνικό Διάλογο (ETUCE – EFEE).

 
ΑΙΤΗΣΗ ΓΙΑ ΕΝΟΙΚΙΑΣΗ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΩΝ