facebook
 
 
 
 
ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ
ΔΕΛΤΙΟ
ΤΥΠΩΣΤΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΜΙΣΘΟΔΟΣΙΑΣ ΣΑΣ
 
Συνέδριο Social Dialogue της ETUCE με θέμα: «Η επίδραση της Οικονομικής Κρίσης στην Παιδεία»
 
 
 
 
Ημερομηνία: 30-09-2010

 

Συνέδριο Social Dialogue της ETUCE με θέμα:  

«Η επίδραση της Οικονομικής Κρίσης στην Παιδεία» 

28 Σεπτεμβρίου 2010, Βουκουρέστι

 

Εκπρόσωποι της ΟΕΛΜΕΚ:

Κώστας Χατζησάββας  Γεν. Γραμματέας ΟΕΛΜΕΚ

Ζαχαρίας Παπαζαχαρίου  Γεν. Ταμίας ΟΕΛΜΕΚ

 

  • Στον εισαγωγικό του χαιρετισμό ο Πρόεδρος της ETUCE Ronnie Smith ανέφερε ότι έγιναν και συνεχίζονται να γίνονται τεράστιες μειώσεις στους προϋπολογισμούς των κρατών για την Παιδεία. Τόνισε ότι η Παιδεία θα πρέπει να μείνει έξω από την οικονομική κρίση και ότι τα κράτη θα πρέπει να επενδύσουν σ’ αυτή εάν θέλουμε να έχουμε μια ποιοτική εκπαίδευση που μελλοντικά θα βοηθήσει τις κοινωνίες.
     
  • Ακολούθησε ενημέρωση από εκπρόσωπο των Ρουμανικών Εκπαιδευτικών Οργανώσεων για την οικονομική κατάσταση στη Ρουμανία. Ανέφερε ότι οι πολιτικοί της Ρουμανίας κατά τη διάρκεια των προεδρικών εκλογών του 2009, διαβεβαίωναν ότι η οικονομική κρίση θα ξεπερνιόταν και ότι στον επόμενο χρόνο δεν θα λαμβάνονταν οποιαδήποτε οικονομικά μέτρα. Όμως μόλις πέρασαν οι εκλογές, η παρούσα Κυβέρνηση υποστηριζόμενη από τον εκλελεγμένο πρόεδρο, προέβησαν στη λήψη νέων οικονομικών μέτρων (αύξηση του VAT από 19% σε 24%, παραβίαση συλλογικών συμβάσεων, ανύπαρκτος κοινωνικός διάλογος, κ.ά) που επηρέασαν τον Ρουμανικό λαό και ιδιαίτερα την Εκπαίδευση. Κανένα σχέδιο για οικονομική ανάκαμψη δεν υπήρξε και ότι σε ένα χρόνο 300.000 εταιρείες χρεοκόπησαν, με αποτέλεσμα την αύξηση της ανεργίας.

 

Σχετικά με την Παιδεία ανέφερε ότι ο προϋπολογισμός έπεσε από το 7% στο 3% του Εγχώριου Ακαθάριστου Προϊόντος , 10% των σχολείων δεν έχουν τρεχούμενο νερό, 20% των σχολικών διευκολύνσεων έγιναν πριν το 1970, μόνο το 36% των σχολείων είναι συνδεδεμένα με το Internet. 

Τα έσοδα των εργαζομένων στην εκπαίδευση μειώθηκαν τον Νοέμβριο και Δεκέμβριο του 2009 κατά 15,5%, ενώ από τον Ιούλιο του 2010 τα έσοδα του εκπαιδευτικού προσωπικού (στο Δημόσιο τομέα) μειώθηκαν ακόμη 25%, 1600 σχολικές μονάδες έκλεισαν ή αφομοιώθηκαν με αποτέλεσμα την αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη και την απόλυση εκπαιδευτικών. Προετοιμάζεται επίσης το κλείσιμο άλλων 4000 σχολείων.

 

Όσον αφορά τους μισθούς ανέφερε ότι:

  • Το προσωπικό των σχολείων (που δεν διδάσκουν) αμείβονται με € 100 μηνιαίως.
  • Οι δάσκαλοι – καθηγητές λαμβάνουν ως πρώτο μισθό € 130-150 μηνιαίως.
  • Οι δάσκαλοι – καθηγητές που έχουν υπηρεσία 2-6 χρόνια λαμβάνουν €170 και αυτοί με υπηρεσία 30-35 χρόνια από €217 μέχρι €316. Πάνω από 40 χρόνια υπηρεσίας λαμβάνουν €346 μηνιαίως, που είναι ο πιο ψηλός μισθός.

 

Αποτέλεσμα των πιο πάνω, όπως ανέφερε, είναι ότι πολλοί προσοντούχοι εκπαιδευτικοί δεν ακολουθούν πλέον το επάγγελμα του εκπαιδευτικού, αφήνοντας την εκπαιδευτική διαδικασία στα χέρια μη ικανών εκπαιδευτικών με αρνητικά για την Παιδεία αποτελέσματα.

 

  • Ο Γενικός Γραμματέας της ETUCE κ. Martin Romer  στην ομιλία του ανέφερε ότι η οικονομική κρίση θα συνεχισθεί και για την χρονιά 2010-2011, παρόλο που σε πολλές χώρες παρουσιάζεται ανάκαμψη.

 

Ο κ. Romer έδωσε στη συνέχεια, χαρακτηριστικά παραδείγματα μερικών χωρών για την αύξηση του δημόσιου χρέους σε σχέση με το Α.Ε.Π. όπως:

Ευρωζώνη: Από 84,7% το 2010 σε 86,5% το 2011.

Στην Ελλάδα: Από 124,9% το 2010 σε 134% το 2011.

Στην Ιταλία: Από 118,2% το 2010 σε 118,9% το 2011.

Στα 27 μέλη της Ε.Ε.: Από 79,6% το 2010 σε 83,8% το 2011.

 

Για την ανεργία ανέφερε ότι το 2009 για κάποιες χώρες ήταν σε πολύ ψηλά επίπεδα, ενώ για άλλες το ποσοστό ήταν ικανοποιητικό.

Ποσοστό ανεργίας σε διάφορες χώρες το 2009:

Κύπρος: 5,3%   (7% το 2010)

Ε.Ε.: 9,6%

Εσθονία: 20%

Λετονία: 20%

Ελλάδα: 18%

Η.Π.Α.: 9,3%

 

  • Ο Stefaan Ceuppens εκπρόσωπος της Ε.Ε. ανέφερε ότι τρεις από τις πιο βασικές προτεραιότητες της Ευρωπαϊκής Ένωσης μέχρι το 2020 για ανάπτυξη της Οικονομίας είναι:
  1. Έξυπνη ανάπτυξη: Ανάπτυξη της Οικονομίας βασισμένη στη γνώση και στη καινοτομία.
  2. Αειφόρος ανάπτυξη: Προωθώντας πιο αποδοτική, πράσινη και περισσότερο ανταγωνιστική οικονομία.
  3. Περιεκτική ανάπτυξη: Νέες δεξιότητες, θέσεις εργασίας, καταπολέμηση της φτώχειας.

Συμπεράσματα Συνεδρίου:

 

  1. Η Οικονομική Κρίση επηρέασε ήδη σημαντικά τη Παιδεία σε πολλές Ευρωπαϊκές Χώρες. Σε κάποιες άλλες χώρες οι συνέπειες της κρίσης άρχισαν σιγά-σιγά να εμφανίζονται.
  2. Η Παιδεία πρέπει να παραμείνει μακριά από την οικονομική κρίση.
  3. Ο Κοινωνικός Διάλογος μεταξύ εργοδοσίας και εργοδοτούμενων πρέπει να γίνεται για το καλό της Παιδείας.
  4. Οι Εκπαιδευτικές Οργανώσεις κάθε χώρας πρέπει να συνεργάζονται για να πολεμήσουν μαζί κατά της μείωσης των κονδυλίων για την Παιδεία.
  5. Εκστρατεία των Εκπαιδευτικών Οργανώσεων για προστασία της Εκπαίδευσης.

 

Ενημέρωση για τα θέματα του συνεδρίου:

Κώστας Χατζησάββας       Γενικός Γραμματέας ΟΕΛΜΕΚ   

Ζαχαρίας Παπαζαχαρίου   Γενικός Ταμίας ΟΕΛΜΕΚ

 
ΑΙΤΗΣΗ ΓΙΑ ΕΝΟΙΚΙΑΣΗ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΩΝ